Бізнес

Між двома колесами

В Україні рекордно зросли продажі нових мотоциклів. А все завдяки дешевим китайським моделям, до яких виявилися ласими співвітчизники

В Україні рекордно зросли продажі нових мотоциклів. А все завдяки дешевим китайським моделям, до яких виявилися ласими співвітчизники

 

Світлана Угніва

 

 

Владислав Компанець, тренер із карате з Борисполя, не так давно здійснив свою дитячу мрію — купив мотоцикл. Його вибір припав на недорогий індійський Bajaj, на якому борисполець катається околицями, а іноді їздить і на роботу до Києва.

Надивившись на двоколісне життя чоловіка, дружина Компанця вирішила до нього долучитися. Внаслідок у родині з'явився ще один мотоцикл — триколісний Can-Am канадської фірми Bombardier.

Важко сказати, на кого надивилися ще кілька десятків тисяч українців, але всі вони цьогоріч придбали собі схожі транспортні засоби. І тим самим поставили національний рекорд: за дев'ять місяців 2019 року в Україні продали 27,4 тис. нових мотоциклів. Ці цифри означають приріст у 50% відносно до аналогічного періоду 2018-го, а також збігаються з показником продажів за весь минулий рік. "Зростання ринку мотоциклів виявилося рекордним", — каже про це Олег Омельницький, директор аналітичної компанії AUTO-Consulting.

Тепер нової двоколісної техніки у країні продають лише вдвічі-втричі менше, ніж легкової чотириколісної.

Результат помітний не тільки у звітах, але й на вулицях великих міст країни. "Зараз уже рідко на якому світлофорі не зустрінеш мотоцикліста або кур'єра на мопеді", — каже Денис Здоровий, власник китайського байка Geon Daytona, зробленого на кшталт класичних американських чоперів. Його увага до такої техніки власним мотоциклом не обмежується: Здоровий — автор проекту Just Ride, спрямованого на просування мотокультури.

По-своєму відчуває різкий приріст кількості покупців двоколісної моторизованої техніки і Костянтин Колот, засновник столичної мотошколи Freeride. "У 2016 році за сезон у нас проходили навчання 60 людей, — розповідає він. — А зараз це приблизно 100–110 учнів".

 

раст2

ВЕЛИКА МРІЯ: Мотоцикл — мрію дитинства — Владислав Компанець із Борисполя купив лише цієї осені: його вибір припав на індійський Bajaj. На ньому він їздить на роботу до Києва

Двоколісне зростання

Для Оксани Зименко, фізіотерапевтки із Броварів, китайський Geon scrambler 250 став першим мотоциклом у житті. За її словами, вибір на цю модель припав через невелику вартість — $1,7 тис. (41,6 тис. грн) і практичність.

Ось це поєднання китайське+недороге і керує балом на українському ринку нової мототехніки.

Тих же Geon за дев'ять місяців року продали майже 2 тис. штук, і в топ-10 найпродаваніших в Україні марок мотоциклів вона посідає шосту позицію. Виробник позиціонує Geon як український бренд, але збирають цю техніку в Китаї.

А на першому місці в десятці найпродаваніших, за статистикою AUTO-Consulting, із показником 5,6 тис. штук опинилася стовідсотково китайська марка — Musstang. Ціни на її техніку коливаються у межах $1–1,5 тис. (24,5–36,8 тис. грн). На другому місці — українська компанія Spark, яка грає в тому ж ціновому сегменті й свої мотоцикли також збирає в Піднебесній.

У всьому топ-10 тільки один бренд не пов'язаний із Китаєм — це індійська марка Bajaj, яка показала сьомий результат.

 

Весь цей дешевий китайсько-індійський мотопарк і забезпечив нинішнє вибухове зростання продажів.

"Коли у країні в 2015-му підстрибнув курс долара, почали активно продаватися "китайці", — резюмує Іван Борщ, бренд-менеджер італійського преміального мотобренду Ducati, офіційним дилером якого в Україні є корпорація УкрАВТО. — Будь-яка людина, маючи хоча б $800–900 [19,6–22 тис. грн], може купити собі такий мотоцикл". Аби придбати Ducati, потрібна значно більша сума: найдоступніша модель цього бренду коштує від 8,9 тис. євро (240 тис. грн).

Не дивно, що за багатотисячним табуном дешевої китайсько-індійської мототехніки у країні майже загубилися показники продажів усіх іменитих японських і європейських брендів, а не тільки Ducati. Найкращий рівень серед них демонструє Honda: японці змогли зайняти 1% українського ринку, продавши менше 300 своїх мотоциклів, вартість яких стартує від $2,6 тис. (62,9 тис. грн). Такого результату вистачило лише, аби зайняти місце у другій десятці марок із продажу. Близькі до Honda показники мають німці з BMW та японці з Yamaha.

Відомі бренди просіли у продажах або ж залишилися на рівні минулих років, уточнює Борщ.

Власник одного зі столичних мотосалонів, які продають мототехніку в ціновому діапазоні $5–6 тис., на умовах анонімності зізнався НВ, що цьогоріч продажі в цьому сегменті впали на третину.

Показово, що в Європі серед найпопулярніших мотобрендів китайців із континенту немає зовсім — там суцільно імениті японці, європейці та кілька тайваньських марок.

Провінційні коні

Недорогі мотоцикли, завдяки яким і зростають показники ринку, купують переважно в регіонах, пояснює Омельницький з AUTO-Consulting.

"У нашому сегменті мотоциклів за ціною до $1,3 тис. 90% клієнтів — люди з райцентрів", — каже Андрій Заболотний, директор компанії Мотоманія, яка є офіційним дистриб'ютором техніки Bajaj. Саме в сільській місцевості, де погані дороги та дефіцит громадського транспорту, доступні двоколісні коні стають головною умовою мобільності.

Утім, недорогі мотоцикли купують і в містах — дороги там, може, і кращі, але з'являється проблема заторів. Про це добре знає 34-річний столичний тестувальник Олексій Біленький, для якого його бюджетний китайський Lifan KPR — не тільки захоплення, але і спосіб швидко дістатися на роботу в центр із київської Троєщини.

Схожим чином — не розкіш, а засіб боротьби із заторами — ставляться до мотоциклів дедалі більше мешканців великих міст, уточнює Ярослав Шаповал, маркетолог компанії Geon.

Тим паче, що мототехніка, за словами Андрія Дашка, бренд-менеджера Honda, не просто покращує мобільність, але й тішить своїх власників низькими витратами на експлуатацію.

Крім того, для багатьох міських покупців легка бюджетна модель стає першим мотоциклом. "Ті, хто планує їздити, починає з чогось невеликого та недорогого", — пояснює Здоровий. Від'їздивши сезон, новачок уже може пересісти на потужнішу й дорожчу модель.

 

раст1

НАЙКРАЩИЙ ДРУГ ДІВЧИНИ: Фізіотерапевтка Оксана Зименко із Броварів обрала бюджетний китайський Geon Scrambler 250 через його невисоку вартість і практичність. Приблизно так само міркували й інші українці, які цьогоріч придбали собі нові мотоцикли

У європейському тренді

Продажі мототехніки зростають не тільки в Україні, а й на континенті загалом.

В ЄС за перше півріччя вони збільшилися на 10%. Найдинамічніше торгували в Румунії (+45%), Польщі (+27%) та Угорщині (+22%).

Але пострадянський простір у цьому сенсі розвивається ще швидше: за даними профільного ресурсу motorcyclesdata, ринок так званих країн СНД у першому півріччі зріс на 56%.

А ось у традиційно двоколісних Китаї та Південно-Східній Азії експерти відзначають зворотну тенденцію. Бо в регіоні влада все більше посилює нормативи щодо викидів для транспортних засобів. Цьогоріч нові обмеження почали діяти в Піднебесній, і продажі одразу впали на 8,4 млн штук. Утім, за місцевими мірками це небагато — 5,3%. Але досить, аби разом зі скороченням кількості покупців у Південно-Східній Азії зменшити на 4% світовий ринок.

Як не дивно, нічого фатального не відбувається: виробники просто переорієнтуються на електричні моделі, і двоколісна техніка знову наростить власну популярність. Незабаром глобальний ринок, за оцінками аналітиків, додаватиме приблизно 3,6% щорічно. До того ж електросегмент продемонструє значно більше прискорення. Він уже верещить колесами на старті: за даними британського ресурсу Business Matters, за весь 2018-й продажі мототехніки з електромоторами на ринках ЄС, РФ, України й Туреччини збільшилися на 100%, а за вісім місяців 2019-го — ще на 42,3%.

Але ж у всій цій історії є ще одна складова, впевнений Шаповал із Geon, — емоційна. "Людині, яка хоче яскравіше відчувати життя, бути причетним до певної і дуже позитивної спільноти, мотоцикл допомагає все це знайти", — каже він. Охочих "яскравіше відчувати життя" буде дедалі більше.

граф3

© 2014-2020, ТОВ «ВИДАВНИЧИЙ ДІМ «МЕДІА-ДК». Всі права захищені. E-mail редакції: news@nv.ua, відділу реклами: sales@nv.ua
Використання матеріалів сайту можливе за умови дотримання Правил користування сайтомі правил використання матеріалів сайту.

Усі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна".


Матеріали, відмічені позначками , , , публікуються на правах реклами.