Стиль

Фанфан-тюльпан

Із похмурого офісного седану Peugeot 508 перетворився на харизматичний ікластий фастбек, який ще й бачить у темряві

Із похмурого офісного седану Peugeot 508 перетворився на харизматичний ікластий фастбек, який ще й бачить у темряві

 

Андрій Смирнов

 

Мало людей в Україні зможуть згадати перший Peugeot 508 — седан, що випускали з 2010 року і відфейсліфтували в 2014-му. Він мав вигляд сірої конячки у стійлі жеребців D-класу (типу VW Passat) і не мав помітного попиту в Києві та його околицях. Хоча й був непоганий.

У PSA вирішили не задовольнятися "непоганим" і випустили цьогоріч на ринок Peugeot 508 другого покоління. Фактично нову модель: вона стала нижчою й коротшою, має інший тип кузова — фастбек (схожий на седан, але задні двері — як у хетча). Новачок технологічніший, має агресивніший вигляд, і навіть бічні двері у нього сексуальніші, бо позбавлені рамок.

У Peugeot машину називають флагманом, і цілком справедливо. У чому й переконався НВ, провівши тиждень у товаристві 508-го із 2 літровим дизелем на 180 коней, 8-ступеневим автоматом від японської Aisin і в максимальній (із трьох можливих) комплектації GT-line з опціями, серед яких був навіть асистент нічного бачення вартістю 32,7 тис. грн.

Окрім такого варіанту, в Україні доступна ще одна дизельна версія (1,5 л, 130 к. с.) з АКПП на 8 передач і 1,6-літрова бензинова з 6-ступеневим автоматом.

1 Французьке техно. Кермо робить три оберти від упору й до упору. Воно не надто легке і не гостре. Машина трохи неохоче заходить у повороти, прагне розпрямити траєкторію у віражах. Але загалом упоратися з 508-м не складно, а навіть приємно, бо в Peugeot є драйверський вогник.

508-й досить швидко — менше ніж за 9,5 с на старті з місця — досягає швидкості 100 км/год. І під педаллю акселератора майже завжди відчуваєш запас потужності.

До розташування керма треба звикати: воно маленьке, зі зрізаним зверху та знизу ободом, і майже лежить на колінах високого водія. Підняти його вище не можна — архітектура Peugeot передбачає, що приладова панель має бути вищою його іграшкового керма. І в цьому є сенс: так водій менше відволікається від дороги.

Панель приладів у 508-го — це 12,3-дюймовий горизонтальний вузький екран, на якому можна моделювати як вид, так і конфігурацію віртуальних датчиків. Сюди ж виводиться і карта навігації. Все інформативно, ефектно, і картинка якісна.

Саме на цьому екрані проявляє себе головна вау-система 508-го — асистент нічного бачення: перед водієм з'являється картинка з інфрачервоної камери із підсвічуванням людей і великих тварин, що опинилися попереду машини і на краю (або навіть за ним) світлового пучка передніх фар. Дистанція виявлення — приблизно 200 м. Працює добре, страхуючи від неприємностей, що криються на узбіччях темних вулиць і в темряві заміських шосе.

Французи придумали два способи зміни характеру автомобіля. Один — прямолінійний, чоловічий: клавіша під центральною консоллю, похитуючи яку, можна послідовно перебирати режими руху: еко, комфорт, нормал і спорт. Усе це впливає на швидкість відгуків акселератора і коробки. Різниця найвідчутніша у крайнощах: еко — мляві реакції, спорт — помітно агресивніші.

У спорт-режимі в салоні починає звучати до того ледве чутний двигун, а кермо, підлогу та сидіння пронизують відчутні вібрації. Перемикання передач угору під час прискорення відбуваються приблизно на 4,5 тис. об./хв (червона зона тахометра — на 5 тис.).

Другий спосіб змінити характер 508-го — жіночий. У меню на центральному екрані треба обрати варіант мікроклімату — boost або relax. Кожен із них впливає на інтенсивність і тон підсвічування салону/панелі приладів (червоний або слабко-блакитний), на уприскування парфуму (так, він тут є), на гучність звуку і функції масажу (в обох передніх крісел). Додатково можна підібрати режим руху, який активується. І вмикати його разом з іншими принадами.

Важіль автомата не фіксується, що потребує певної звички в поводженні. Самі перемикання малопомітні, що комфортно. Є підрульові пелюстки, які в будь-якому разі та будь-якому їздовому режимі (спеціального М тут немає) дають лише короткочасний контроль над зміною передач. Умовно кажучи, під час розгону коробка перейде "вище" не на 2,5–3 тис. обертів, а на 4 тис. Тобто "вогню" багато не буде, але трохи гостроти додасться.

Формула підвіски 508-го — псевдоМакферсон попереду і багатоважілька ззаду. Плавність руху краща, ніж у схожих німців, але все одно скакання на трамвайних коліях київського Подолу не тішитиме. Утім, якщо пожертвувати швидкісними характеристиками і шинами 235/45 ZR18, то можна розраховувати на м'якше кочення.

Гальма хороші, хоча й різкувато хапають педалі на початку руху.

Дорожній просвіт відверто невеликий — 125 мм під пластиковим захистом. Та й передній звис некороткий, тож паркування на/біля бордюру стають напруженою справою.

раст

2 Охоронець. 508-й пристойно споряджений різними системами безпеки. Окрім згаданого нічного бачення, тестовий автомобіль мав активну систему тримання у смузі та функцію автоматичного екстреного гальмування (спрацьовує на швидкостях до 140 км/год, запобігаючи зіткненню та наїздам). Був і адаптивний круїз-контроль із функцією повної зупинки (дуже зручно в місті). Крім того, машина розпізнавала дорожні знаки і — привілей "старших" комплектацій — красувалася передньою світлодіодною (втім, і задня така ж) оптикою із підсвічуванням на поворотах. А її бампери і крила берегли передня й задня камери (обидві видають картинку з динамічним промальовуванням траєкторії).

3 Усередині добре, але є нюанси. Передні сидіння вдалі: і бічна підтримка є, і довжину подушки можна змінювати, і електроприводи для основних регулювань є, як і масаж із триступеневим підігрівом. А охолодження немає.

Стеля задрапована чорною тканиною, в оздобленні передньої частини використано вставки з приємного на дотик шпону з натурального дуба, а шкіра на сидіннях красиво прострочена.

Під центральною консоллю захована полиця для бездротової зарядки смартфона, плюс там також — два роз'єми usb. Вище, у зручній ніші, що закривається, є розетка на 12В.

Ящик у підлокітнику (закривається подвійною кришкою з м'яким верхом) досить просторий.

У центрі торпедо — екран із діагоналлю 10 дюймів, за яким проходить "рядок" підсвічування (у темряві здається, що монітор ширяє в повітрі). Він виглядає великим, але реальна робоча зона обмежена значною "рамкою" з кількома гарячими віртуальними кнопками.

Поблизу нижнього краю екрану знаходиться ряд ефектних тумблерів, які відповідають за перехід до основних сторінок меню: музика, карта, стан автомобіля тощо. І якщо потрібно щось на ходу натиснути внизу екрана, можна їх зачепити — очевидний прорахунок у досить продуманому загалом керуванні мультимедіа.

Усі бічні двері 508-го безрамкові й широкі. Передні відкриваються майже на прямий кут, а ось кут відкриття задніх значно менший. Водночас сама машина низька, тому під час посадки (особливо ззаду) буквально падаєш усередину салону, а під час вивантаження важкувато підніматися.

Другий ряд — для пари високих дорослих: у колінах вже тісно, над головою — вільніше, але все одно, відкинувшись, трешся об стелю. Пасажирам доступні повітроводи і два підсвічені usb-входи. На підлозі стирчить трансмісійний короб. Диван зручний, його спинка окремо складається нарівні з підлогою багажника. Замки ременів безпеки у другому ряді встановлені вузько, тому діти, сидячи в крісельцях, самостійно навряд чи застебнуться.

Багажник витягнутий уздовж осі машини — частину місця збоку з'їдає сабвуфер (до речі, акустика в 508-му вельми якісна — Focal). Обсяг відсіку не гігантський — 487 л. Але є бонус — величезні двері з електрорушієм: через такий проєм вантажити сюди щось габаритне просто.

4 Скромний апетит. Витрата традиційно (як для француза з дизелем) скромна: у місті — 6–7,5 л на 100 км/год (залежно від трафіку), за містом — від 4,6 л (під час швидкостей у межах 100–120 км/год).

 

5 Висновок. 508-й — це сильна і стильна заявка Peugeot на успіх у D-класі. І лише інерція німецько-орієнтованої свідомості українців може не дати французу розгорнути на повну свої безрамкові крила.

© 2014-2020, ТОВ «ВИДАВНИЧИЙ ДІМ «МЕДІА-ДК». Всі права захищені. E-mail редакції: news@nv.ua, відділу реклами: sales@nv.ua
Використання матеріалів сайту можливе за умови дотримання Правил користування сайтомі правил використання матеріалів сайту.

Усі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна".


Матеріали, відмічені позначками , , , публікуються на правах реклами.