Івент

Дуже великі гроші

Доларовий мультимільйонер Євген Черняк розкрив свої секрети ведення бізнесу

Доларовий мультимільйонер Євген Черняк, №24 списку найбагатших українців і автор популярного YouTube-каналу Big Money, на прохання НВ, розкрив свої секрети ведення бізнесу

 

 

Х то не хоче — шукає причини. Хто хоче — шукає можливості" — головний принцип Євгена Черняка. Власник і головний виконавчий директор холдингу Global Spirits створив успішний бізнес в Україні і переїхав до США — підкорювати світові ринки. Тепер вікна його офісу дивляться на Волл-стріт, фінансове серце Нью-Йорка.

4 липня у рамках лекції НВ Великі гроші Євген Черняк розповів про головні правила управління, про те, як бути лідером і продумувати свої кроки наперед, куди інвестувати і які ризики враховувати в Україні, як підбирати команду, вибудовувати математичну модель бізнесу і масштабувати його.

НВ публікує найкращі цитати з його виступу:

 

Будь-який успішний бізнесмен в Україні стане успішним у США. Будь-який! Тому що трансактні витрати ведення бізнесу в Україні значно вищі, ніж в Америці

 

Я готовий витрачати енергію на тих, хто хоче вчитися. Намагаюся не наймати людей, що продають свої минулі заслуги. Я хочу передавати свої знання, досвід і енергію тим, хто поверне мені цю енергію

Коли не задовольняє робота будь-якого співробітника, відправляю його на тиждень у відпустку і прошу переадресувати на мене всі дзвінки та пошту, попередньо повідомивши його про це. За сім днів можна зрозуміти цінність людини

 

Українець, що злетів тут або навіть мав лише середні показники, злетить в іншій країні, як ракета. Саме тому в нас проблеми з відтоком трудових ресурсів. Наші фахівці, які переїхали до Польщі, Канади чи Америки, дуже потрібні там. За фахівцями з України ганяються, тому що вони технічно грамотні, невибагливі та загалом відмінно справляються із роботою. Ось така проста риса

 

Якщо взяти консолідований досвід 100 успішних підприємців у рамках моїх інтерв'ю для каналу Big Money, можна вивести одну формулу: вони всі перфекціоністи й одержимі своєю ідеєю. Їм потрібно завжди найкраще, їм потрібно бути першими на ринку, вони хочуть від життя все. І коли цей перфекціонізм і одержимість ідеєю складаються в якусь навичку і розуміння того, куди рухатися, вони стають великими та величними багато в чому бізнесменами

 

Ми скільки завгодно можемо обговорювати ефективність наших команд, але 90% людей у наших офісах не несуть жодної цінності взагалі. Моє завдання як менеджера — обрахувати цінність кожного. Саме той бізнесмен, який здатний визначити, хто рухає компанію вперед, а хто гальмує, і буде успішним

 

Не виховуйте своїх дітей, виховуйте себе. Діти нас не чують взагалі, вони на нас уважно дивляться. Давайте зробимо так, щоб вони дивилися на нас із любов'ю і повагою

 

Бізнес має бути кришталево чистий і максимально рівновіддалений від будь-якої політичної сили. Це дає свободу

 

Нам потрібно нарешті домовитися і визнати всім разом, наскільки ми хворі як суспільство. Це перший крок, правильно поставлений діагноз — шлях до одужання

 

Що стосується мародерства і відсутності реформ, рекомендую максимально диверсифікувати бізнес

 

У мене був період, коли я витратив близько року на те, щоб лежати на Маямі і дивитися на океан. Щиро хочу сказати, що це заняття дуже сумне. Саме тоді я зрозумів, що мені комфортно в ролі СEO. Я займаюся юніт-економікою, кожною одиницею випущеної продукції. Я знаю ДНК свого бізнесу. Я точно розумію, як функціонує кожен процес. Мені подобається керувати

 

Весь бізнес — математична модель. Не існує бізнесу поза математичною моделлю. Романтично налаштовані підприємці пішли в минуле

 

Математична модель бізнесу має бути стиснута до простої таблиці, зрозумілою і десятирічній дитині

 

Маркетинг — це можливість познайомити споживача одноразово із твоїм продуктом. Якщо у тебе супермаркетинг, але поганий продукт, до тебе вдруге не прийдуть. Друге і третє придбання — це лояльність. Твоє завдання — не впізнаваність, а лояльність. Для цього потрібно створити найкращий у світі продукт, аби щодо цього в принципі не хвилюватися

 

Яка є перевага у забезпечених людей? Ми можемо дати своїм дітям можливість потренуватися на наших грошах. Але ця сума має бути обмеженою

 

Знаходь у собі найкращі свої риси, прописуй від руки звід правил і відправляй людей освоювати нові території. Бізнес успішний тільки тоді, коли він вміє масштабуватися

 

У боротьбі за результат котируються тільки надзусилля, звичайних зусиль вже недостатньо

 

Зараз немає перемоги на 20%, ніхто нікого на 20% не обганяє. Зараз всі обганяють одне одного на півміліметра. В цьому останньому міліметрі й є перемога

 

Якщо людина показала хороший результат, шокуйте її сумою. Але якщо ви хочете її покарати, шокуйте її сумою депреміювання. Співробітникові має бути або дуже круто, або дуже боляче. У ньому має вироблятися правильний рефлекс — рефлекс переможця

 

Немає швидшого способу зруйнувати компанію, ніж допустити несправедливість. Якщо ви нагороджуєте непричетних і караєте невинних, компанія розвалиться. Чесно говоріть людям про те, чому преміювали тих чи інших, і навпаки. Не ховайтеся, кажіть прямо: "Ти зробив неправильно

 

Правило гарного стартапу — вдавай, поки не вийде. Нема продукту — вдавай. Я таких називаю смузі-стартаперами. Їх час минає

 

Ніколи не витрачайте більше, ніж заробляєте

 

Дітям фундаментально і базово потрібно розповідати силу активу і силу пасиву. Це дуже важливо

 

Пенсія — надзвичайно енерговитратне заняття. Цей щоденний фільм впродовж року про океан страшно напружує

 

Всі корупціонери, які намагаються виглядати як бізнесмени, — це бізнесмени зі знаком мінус. Ті, хто нічого в житті не збудував, нічого не створив, не генерує ідеї і займається лише тим, що розриває на частини країну, — бізнесмени зі знаком мінус

 

Ти будеш працювати тільки з тією людиною, з якою захочеш випити ввечері у барі. Якщо вона тобі зрозуміла, якщо мотивована так само, як ти, якщо вас об'єднують одні цінності, і ця людина приймає твою мету, як свою, то зможе збільшити твою ефективність вдвічі

 

Пам'ятайте, є фраза: їдучи в еміграцію, не оглядайся? Так от, йдучи у власний бізнес, щільно закривайте за собою двері

 

Порада молодим бізнесменам: якщо над вашою метою не сміється ваше оточення, значить, мета занижена. Мета має бути глобальною. Ні багато, ні мало — стати світовим лідером. У чому завгодно

 

Життя одне, і воно має бути максимально капіталізоване

 

 

Гостей івенту цікавили продажі, маркетинг, особисте щастя і виховання дітей

 

Лілія Пустовіт, дизайнер

 

 

Андрій Павлушин (праворуч), ОТП Лізинг

 

 

Віталій Сич (НВ) і Євген Черняк (Big Money)

 

 

Олександр Красовицький, Фоліо, видавець

  

 

Євгенія Тимофєєва, Montblanc

 

 

Єфрем Лукацький, фоторепортер, Associated Press

 

 

Колишня заступниця міністра фінансів Олена Макеєва (зліва), аудиторська фірма Аксьонова та партнери

 

 

Наталія Микольська, ексзаступниця міністра економічного розвитку і торгівлі

 

 

Олександр Горган (у центрі), колишній губернатор Київської області

 

 

Ексзаступниця міністра агрополітики Владислава Магалецька (інвестфонд СігмаБлейзер) із сином Євгеном

 

 

Народний депутат Олексій Рябчин із дружиною

 

 

 

© 2014-2020, ТОВ «ВИДАВНИЧИЙ ДІМ «МЕДІА-ДК». Всі права захищені. E-mail редакції: news@nv.ua, відділу реклами: sales@nv.ua
Використання матеріалів сайту можливе за умови дотримання Правил користування сайтомі правил використання матеріалів сайту.

Усі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна".


Матеріали, відмічені позначками , , , публікуються на правах реклами.