Бізнес

Забракло швидкості

Підсумки автомобільного року не потішать дилерів. Продажі нових машин в Україні на межі застою
Хочете купити цю статтю?

Підсумки автомобільного року не потішать дилерів: продажі нових машин в Україні на межі застою — на ринок тиснуть офіційно завезені в країну вживані іномарки та автомобільний брухт з європейською реєстрацією

Андрій Юхименко,
Андрій Леденьов

За десять місяців 2018 року українці майже 159 тис. разів здійснювали свою мрію про автомобіль. Саме стільки транспортних засобів, за даними МВС, офіційно зареєстровано в країні за цей період.

Але лише 40% із них склали нові автомобілі — цей результат шокував представництва світових брендів і офіційних дилерів. Подібного ще не траплялося, щоб ринок уживаних автомобілів випередив за продажем машини із заводу.

"Це катастрофа для країни — сюди завозиться те, що не потрібно Європі", — говорить Оксана Борейко, директор із маркетингу компанії Renault Україна.

Борейко обурена не тільки масово завезеною в країну вторинкою, але і навалою так званих євроблях — нерозмитнених машин з європейською реєстрацією. Вони торпедували офіційний ринок своєю доступністю: 15–20-річні машини, часом відвертий мотлох, але ціною близько $1,5–2,0 тис., підкорили країну. Точної їх кількості ніхто не знає, але за деякими оцінками вона вже перевалила за 1,0–1,5 млн.

Не дивно, що ринок нових машин, який в останні два-три роки потроху оживав — із 2013-го до 2015-го продажі впали з 201,5 тис. до 46,5 тис. на рік, але потім цей показник пішов угору з річним приростом приблизно 25–30%, — тепер стагнує. І якщо за торік у країні продали трохи більше 80 тис. нульових автомобілів, то в нинішньому продавці радітимуть хоча б повторенню цього результату.

Це закрита стаття Електронної версії журналу Новое Время. Щоб прочитати матеріал повністю, відкрийте доступ до даної статті або передплатіть . Якщо ви вже підписані, або