Стиль

Скриня у стилі Воргола

Новий Citroen C3 Aircross — це 4 м оригінальності, ефектності та практичності

Новий Citroen C3 Aircross — це 4 м оригінальності, ефектності та практичності, якій не вистачає хіба що повного приводу

 

Андрій Смирнов

 

 

А рт-об'єкт із колесами і двигуном, який можна показувати в PinchukArtCentre, — це новий французький компактний універсал Citroen C3 Aircross. У Peugeot-Citroen його вперто називають кросовером, хоча це універсал із моноприводом, нехай і з пластиковим "позашляховим" обвісом. Іноді — для більшої переконливості — французи додають йому опціонну систему Grip Control, яка оптимізує зчеплення ведучих коліс із різними типами покриття, таким чином трохи покращуючи прохідність.

Утім, для міського автомобіля всієї цієї "майже кросоверності" досить. А оригінальності C3 Aircross вистачить на кілька машин — його яскравість, що запам'ятовується, значно важливіша для мешканців сумовитих кам'яних джунглів, ніж багато іншого. Принаймні, так це бачать у Citroen.

"Майже кросовер" C3 Aircross продається в Україні з ультракомпактним і добре прийнятим європейськими експертами бензиновим мотором 1,2 л PureTech (два варіанти за потужністю – 82 к. с. і 110 к. с.) або ж із дизельним агрегатом 1,6 л на 92 "коней".

Базова коробка — п'ятирівнева механіка, але потужніший бензиновий двигун має шестирівневий автомат. У неї ж буде той самий Grip Control, а також система допомоги під час руху на підйом-спуск.

Ці подробиці невипадкові — саме такий автомобіль виконував роль тестового і довів НВ, що за яскравою зовнішністю може ховатися практичність і навіть простота.

 

1 Майже кросовер. C3 Aircross виглядає харизматично і досить спортивно. На ділі ж це просто бадьоренький міський автомобіль. Його велике і зовсім не гостре кермо з електропідсилювачем робить 3 обороти від упору до упору. За реакціями він не дуже, але до його особливостей швидко звикаєш.

Підвіска достатньо щільна, що добре підходить для битих доріг (правда, на відбій працює не завжди добре). Задня вісь (там стоїть традиційна П-подібна балка) дещо "переставляється" у віражах на нерівностях.

1,2-літровий турбомоторчик тягне близько 2,5-3 тис. об./хв. бадьоренько. Але на високих швидкостях йому важкувато.

Шестирівнева автоматична коробка налаштована мирно, тому затинається під час різкого прискорення. Крім звичайного, у неї є ще режими S — спорт і М — ручний, в якому водій може змінювати передачі важелем АКПП, маючи ще й підказки від борткомп'ютера про те, коли це робити оптимально.

Якщо в першому з режимів під час розгону коробка перемикається "вгору" на 3 тис. обертів, то в S — вже на 4-4,5 тис., тобто машина стає динамічнішою.

Але найекстремальніший — М: автомат легко скидає передачі під час гальмування, а розганяючись, він сам перейде на передачу вгору, лише коли тахометр покаже 6,5 тис. оборотів. Мотор у цей момент буде вже ревіти (щодо іншого звукоізоляція хороша), і C3 Aircross стане навіть трохи агресивним: розгін до 100 км/год у нього займе приблизно 10,5-11 с.

На бездоріжжі француз мало відрізняється від звичайного передньопривідного автомобіля. У системи Grip Control є позиції "норм", "сніг", "бруд", "пісок" і "відключення ESP (системи курсової стійкості)". Але до повноцінного 4х4 вона недотягує ні в одному з них. Утім, для більшості зимових міських підйомів і заметів її вистачить.

Дорожній просвіт — скромний як для кросовера: 165 мм. Захист картера — сталевий.

 

2 Хазяйновитий універсал. У салоні чотирьом дорослим (або парі батьків із двома-трьома дітьми) буде затишно, світло і яскраво. А ще — безпечно. І місцями простенько.

Передні крісла непогані, але регулювання механічне, і пасажирському не вистачає можливості змінювати висоту. Тільки у водійського є відкидний підлокітник. Зате обидва мають ступеневий підігрів.

Вітрове скло обігрівається електрично.

Крісло переднього пасажира можна трансформувати (це опція): його спинка вкладається на подушку — так у салон можна вмістити довгі вантажі (до 2,4 м).

Водієві, крім систем на кшталт ABS і ESP, доступні й інші асистенти: утримання у смузі (сигналізує про перетин лінії розмітки), контроль сліпих зон, помічник для паралельного і перпендикулярного паркування. Є і камера заднього виду з динамічною промальовкою траєкторії, але зображення помітно пригальмовує.

В основі центральної консолі — вхід usb і 12В, ще нижче — велика полиця під смартфон (із бездротовою зарядкою).

Передні підстаканники розташовані в дверних картах.

У другому ряді високий пасажир за високим водієм сяде впритул по колінах, та ще й підіпре стелю. У спинок заднього дивана є регулювання кута нахилу. По ширині тут вільно для двох дорослих. Двері високі — вхід-вихід зручний.

Зі зручностей ззаду — шторки на вікнах, розетка 12В, відкидний підлокітник.

Диван їздить по напрямних у великих межах. Якщо його максимально посунути вперед, у багажник — під полицю — увійдуть чотири покришки 16 розміру (або великий дитячий велосипед). Якщо диван посунути назад, то у вантажний відсік влізуть три такі покришки. Говорячи ж цифрами, стандартний об'єм вантажного відсіку — 410 л.

Багажник — вз твердою фальшпідлогою, яку можна закріплювати у двох положеннях. Нижнє — на рівні реальної підлоги, верхнє — врівень зі складеними спинками сидінь заднього ряду.

У цьому підпіллі — докатка, інструменти та органайзер.

Звук опціонної системи Hi-Fi не особливо вражає. Клімат-контроль однозонний.

Зате над головою у всіх мешканців C3 Aircross буде небо, що проникає в салон через великий прозорий дах.

3 Стильний інтер'єр. Він гарний: світло-сіра тканина оздоблення (до того ж і на торпедо, і на дверних картах), червоні вставки (на кермі і повітроводах). Усе в гармонії з екстер'єром: там теж панує світло-сірий зі вставками червоного, навіть є червоні "жалюзі" на задніх бокових вікнах.

Кольори кузова і салону змінюються залежно від опцій і комплектації.

Ще з красивого — рукоятка ручника, виконана у вигляді лапи лева, як у Peugeot.

Оформлення центральної консолі строге й функціональне — без зайвих кнопок, практично і зручно. Всі надмірності — на головному сенсорному екрані (зокрема з не надто спритною навігацією). Можливості тут стандартні, але можна підключити смартфон.

 

4 Середня економність. Для 1,2 л моторчика C3 Aircross міська витрата 9,5-11,0 л (сильно залежить від трафіку) здається завищеною, але для гаманця вона стерпна. На трасі буде близько 6-7 л.

 

 

5 Висновок. Вдалий компактний автомобіль для сім'ї, ще й зроблений несподівано яскраво і весело як для такого типу утилітарних міських машинок. А ось його ціна дещо сумна: за такі ж гроші можна вже купити повнопривідні японсько-корейські кросовери.

© 2014-2020, ТОВ «ВИДАВНИЧИЙ ДІМ «МЕДІА-ДК». Всі права захищені. E-mail редакції: news@nv.ua, відділу реклами: sales@nv.ua
Використання матеріалів сайту можливе за умови дотримання Правил користування сайтомі правил використання матеріалів сайту.

Усі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна".


Матеріали, відмічені позначками , , , публікуються на правах реклами.