Тиждень

П'ять питань Фредріку Олссону

Фредрік Олссон, керівний директор H&M, спеціально приїхав зі Стокгольма до Києва, щоб відкрити тут перший магазин бренду
Це матеріал Електронної версії журналу Новое Время, відкритий для ознайомлення. Щоб прочитати закриті статті – передплатіть.

Керівний директор H&M, найбільшої в Європі роздрібної мережі з торгівлі одягом, одразу після виходу на український ринок розповідає про подальші плани і стверджує, що бачить у тутешній економіці великий потенціал

 

Катерина Шаповал

 

 

Із зірковим діджеєм і багатометровими чергами всесвітньо відома шведська торгова марка H&M відкрила свій перший магазин у Києві. Україна стала 70-ю країною в портфелі бренду, одного з найбільших у світі продавців одягу з ринковою капіталізацією понад $20 млрд.

Шведська торгова марка поповнила українську колекцію представлених тут світових демократичних брендів, куди серед інших входять Zara та Bershka іспанського гіганта Inditex, а також американський The Gap.

За перші два дні роботи київський H&M у ТРЦ Lavina Mall відвідали понад 20 тис. покупців — у рази більше, ніж зазвичай проходить крізь популярний столичний магазин у жваву пору розпродажів.

H&M мав намір вийти на український ринок ще в 2012–2013 роках. Однак тоді, за словами керівного директора марки Фредріка Олссона, компанія надала перевагу іншій країні. Тепер же в Стокгольмі вирішили, що саме час іти в Україну.

Під час короткого інтерв'ю НВ у першому своєму магазині в Україні 42-річний Олссон раз у раз підходить до стійок з одягом і демонструє моделі, які, на його думку, неодмінно сподобаються київським модникам.

 

 

1 Чому ви прийшли в Україну саме зараз? Низьке зростання економіки H&M не лякає?

— Ми бачимо великий потенціал в Україні саме зараз. Певний час тому ми сфокусувалися на Україні та прийняли рішення прийти сюди. Ми знайшли гарне місце в Lavina Mall. Там великий простір для магазину — майже 3 тис. кв. м, де можна виставити всю нашу колекцію. І дитячу, і підліткову, і чоловічу, і H&M home.

Зараз ми готові оголосити, що в жовтні очікується відкриття другого магазину, який буде працювати в [ТРЦ] Sky Mall.

Крім цього, ми працюємо над пошуком нових можливостей і локацій не лише в Києві, а й інших містах. Я не готовий зараз називати конкретні населені пункти, але можу сказати, що це міста з найбільшим населенням.

 

2 Чи буде магазин H&M в Україні чимось відрізнятися від торгових точок марки в інших країнах?

— Ми фокусуємося на подібності, а не відмінності. На тому, що об'єднує. Але, звісно, на нових ринках, коли ми дізнаємося більше про клієнтів, то намагаємося адаптуватися.

Все одно Україна схожа на найближчі країни, а відмінності більше пов'язані з сезонністю. Наприклад, я приїхав зі Швеції, там [температура на вулиці] +15℃, а тут, напевно, +30℃.

Зараз ми хочемо представити всі колекції, які є. А далі подивимося.

Нам є що запропонувати, і восени ми додаватимемо нові капсульні колекції. Всередині них у нас є колаборації з дизайнерами. Наприклад, на початку листопада ми представимо колекцію, розроблену разом із [люксовою маркою] Moschino.

Багато покупців не можуть собі дозволити купити речі безпосередньо у Moschino. А в рамках співпраці H&M представить якість високого рівня за доступною ціною завдяки економії на масштабах.

Такі колаборації відповідають принципам H&M. Ми позиціонуємо себе як компанія, яка виробляє речі, доступні всім. Ціна є важливою частиною нашого фокусу.

фото_1

ДОЧЕКАЛИСЯ: На відкриття першого магазину H&M у столичному ТРЦ Lavina Mall прийшли тисячі киян

3 На сайті H&M пише про свої цінності. Серед них: підприємницький дух, постійні удосконалення, прості рішення. Як вони втілюються у повсякденній роботі такої величезної організації?

— Цінності — це те, що об'єднує нашу компанію. У всьому світі у нас зараз працює понад 150 тис. співробітників, і це те, що склеює і тримає нас разом.

Якщо говорити про наші цінності, то їх усього сім. Наприклад, підприємницький дух. Я пропрацював у H&M 18 років. І закохався у компанію вже в перший рік. Тому що коли у мене виникала ідея, мій менеджер казав: відмінно, спробуй зробити це. Для мене підприємницький дух — це не лише казати комусь, що потрібно робити, але і брати на себе відповідальність. Пробувати і робити. Ми велика міжнародна компанія, але намагаємося працювати, як маленький сімейний бізнес.

Ми — велика міжнародна компанія, але намагаємося працювати, як маленький сімейний бізнес

Наприклад, я сподіваюся, що наші менеджери, виходячи на роботу в дощові дні, думають так: давайте поставимо парасольки на передній план. І тому подібне.

Якщо говорити про постійне покращення, то для мене це історія про конкурентоспроможність і бажання випереджати самого себе. Постійні вдосконалення в тому й полягають, щоб змагатися із самими собою. І якщо бути відкритим, то завжди можна побачити нові можливості — як зробити, щоб стало краще.

Ще одна цінність — прості рішення, тут формулювання говорить саме за себе. Це про те, щоб приймати рішення на місцях. Не організовувати великих довгих зустрічей, а вирішувати на локальному рівні і брати на себе ризик. Тому що ритейл — це швидкий бізнес. У покупців ростуть запити. Ви можете помилитися, піти не в той бік, але в цьому немає нічого страшного.

Ми думаємо, що 100% успіху — це не так уже й важливо. 20% [помилок] на 80% [удач] — гарне співвідношення. Якщо ви помилилися, ви можете наступного разу піти в правильнішому напрямку.

 

4 Повернімося до операційного управління. Як розробляються колекції H&M? Скільки людей над ними працює?

— У нас працює понад 150 дизайнерів, які базуються у Стокгольмі. Вони безпосередньо розробляють колекції. Також у нас є більше 100 баєрів, які подорожують світом, і приносять нам новини про нові тренди та тенденції. Від них теж залежить створення нових колекцій.

Ми постійно поповнюємо асортимент: кожне велике місто отримує нові деталі, нові продукти раз на тиждень, а іноді навіть щодня.

 

5 За якими принципами ви підбирали співробітників в Україні?

— З одного боку, ми дивилися на професійні якості, а з іншого — на те, щоб ці люди мали ті самі цінності. Більшість співробітників, що тут працюють, проходили стажування в Польщі, спостерігаючи, як працюють ті, хто вже давно в H&M. Все це зберігає наші цінності.

 

 

CV

Фредрік Олссон — керівний директор H&M і, за інформацією шведських ЗМІ, за п'ять хвилин CEO цієї компанії. Народився 1976 року в маленькому шведському місті Еверед. Отримав магістерський ступінь з економіки і машинобудування в університеті міста Лунд. Кар'єру в H&M розпочав у 2002 році, влаштувавшись до штаб-квартири в Стокгольмі на посаду контролера із закупівель. Уже за рік очолив відділ мерчандайзингу в Північній Америці, а ще за три його було призначено головою відділу з розширення на цьому ж континенті. У 2015-му став керівником відділу з глобального розширення H&M Group, а за рік обійняв посаду керівного директора.