Бізнес

Е-атлант розправляє плечі

Два лідери української онлайн-комерції — Rozetka.ua та EVO — перетворюються на одного національного гіганта

Два лідери української онлайн-комерції — Rozetka.ua та EVO — перетворюються на одного національного гіганта

 

 

Світлана Угніва

 

З фрази "От вам таємничка" Владислав Чечоткін, засновник інтернет-супермаркету Rozetka, почав допис у Facebook, опублікований 9 серпня. Тексту там було небагато — кілька абзаців. Але і їх вистачило, щоб розбурхати мільйони клієнтів його сайту, а також конкурентів.

"Таємничка" Чечоткіна полягала в тому, що заснована ним компанія об'єднає активи з групою EVO.

Для національного ринку електронної комерції, обсяг якого за підсумками 2017 року становив 50 млрд грн, це означає появу нового потужного гравця. Rozetka є №1 в країні серед інтернет-супермаркетів, а EVO — лідируючий торговий майданчик товарів і послуг. Він відомий клієнтам ресурсів Prom.ua, Bigl.ua, Zakupki.prom.ua, Crafta.ua, Kabanchik.ua, Вчасно, Shafa.ua.

Найбільший гравець в
e-commerce придбаває найбільший маркетплейс

Сергій Чуйкін, директор департаменту інвесткомпанії
Concorde Capital

"Угода найбільш знакова цьогоріч, — каже Сергій Чуйкін, директор інвестиційно-банківського департаменту інвесткомпанії Concorde Capital.— Найбільший гравець в e-commerce [Rozetka] придбаває найбільший маркетплейс [EVO]".

Технічно Rozetka викупить у міжнародного фонду Naspers 56-відсоткову частку в EVO. Далі решта учасників процесу отримають свої частки у спільному пирозі об'єднаної структури.

Всі нинішні проекти обох компаній, за словами Чечоткіна, продовжать працювати — кінцеві споживачі особливих змін від злиття спочатку не відчують.

Суму угоди сторони не розкривають. За даними профільних українських ЗМІ, вона може становити $12-15 млн.

Поки весь цей проект оцінює Антимонопольний комітет: якщо там не побачить порушень, договір оформлять остаточно.

Пара успішних

Rozetka, власниками якої є подружжя Чечоткіних та інвестфонд Horizon Capital, — справжній локомотив онлайн-торгівлі. Вона входить до десятки найбільш відвідуваних ресурсів в українському сегменті всесвітньої мережі. І за цим показником у травні 2018 року в 5-7 разів перевершувала найближчих конкурентів — Allo і Citrus, якщо судити за даними similarweb.com.

За торік дітище Чечоткіна на чверть збільшило виручку — до 6 млрд грн, а чистий прибуток підібрався до 9 млн грн.

 

ВИГРАЄ НЕ ТІЛЬКИ ВІН: Владислав Чечоткін, засновник Rozetka, впевнений, що об'єднання його компанії з EVO дасть споживачам вигідніші ціни

 

Крім того, Rozetka розвивається вже не тільки як магазин, а й як майданчик, на якій торгують і незалежні постачальники. Фахівці називають подібні ресурси маркетплейсами.

Саме це слівце ріднить компанію Чечоткіна з EVO: та є конгломератом маркетплейсів та сервісів із продажу послуг в Україні і на ринках низки країн колишнього Союзу, включаючи РФ.

Різниця лише в тому, що Rozetka більше націлена на В2С-сегмент — продаж товарів приватним особам. А в EVO, за словами Олега Кузнєцова, партнера консалтингової компанії Kreston GCG, сильна аудиторія в сегментах В2В і С2С — торгівлі товарами для бізнесу і між приватними особами.

За даними самої EVO, за перші шість місяців року українці на її майданчиках купили товарів на 10 млрд грн — приріст на 52% щодо першого півріччя 2017-го.

В підсумку можливе злиття двох бізнес-структур, як очікують експерти, стане позитивом для кожної зі сторін угоди. Rozetka зможе ще й розширити географію роботи.

"Кінцеві споживачі отримають ширший вибір і вигіднішу ціну", — вважає сам Чечоткін.

Завдання для Alibaba

Низка експертів вважають, що угода з EVO — це підготовка до продажу Rozetka глобальному гравцеві.

Таких на сьогодні, на думку Кузнєцова, всього два: американський торговий онлайн-гігант Amazon або його китайський аналог-конкурент Alibaba. Експерт віддає перевагу китайцям: вони, мовляв, краще розуміють, як вести справи в Україні. Та й регіон для них менш токсичний, ніж для Amazon.

Сам Чечоткін каже, що злиття не пов'язане з подальшим продажем його компанії. Хоча він не виключає, що це можливо у майбутньому.

Просто Naspers, на думку Чуйкіна з Concorde Capital, поступово залишає Україну. З 2014 року фонд, за його словами, підшукує можливості виходу з інших місцевих активів: так, торік він продав частку в онлайн-магазині ModnaKasta.

У Naspers не відповіли на питання НВ про причини розлучення з EVO. Представники фонду лише зазначили, що Україна залишається для них важливим ринком, де їм належить популярний онлайн-майданчик безкоштовних оголошень OLX.

Але навіть якщо жодна глобальна компанія не купить Rozetka, анонсована Чечоткіним угода, на думку експертів, призведе до появи на ринку сильного конкурента для світових лідерів. Щоправда, лише на локальному рівні та за умови, що ті все ж захочуть з'явитися в Україні.

© 2014-2020, ТОВ «ВИДАВНИЧИЙ ДІМ «МЕДІА-ДК». Всі права захищені. E-mail редакції: news@nv.ua, відділу реклами: sales@nv.ua
Використання матеріалів сайту можливе за умови дотримання Правил користування сайтомі правил використання матеріалів сайту.

Усі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна".


Матеріали, відмічені позначками , , , публікуються на правах реклами.