Стиль

Кишеньковий вікінг

Компактний кросовер Volvo XC40 — це 4,4 м скандинавської стриманої легковажності та безпеки

Компактний кросовер Volvo XC40 — це 4,4 м скандинавської стриманої легковажності та безпеки, які коштують серйозних грошей

 

Андрій Смирнов

 

 

Volvo, яка довгі роки позбавляється від іміджу марки для пенсіонерів, досягла основної мети цих змін — аудиторії молодих сучасних вікінгів. Тобто забезпечених самотніх міленіалів, сімейний стан яких — пошук емоцій. Для них і з'явився Volvo XC40, перший компактний кросовер бренду: дорогий і молодіжний по-скандинавськи — тобто безпечний і стриманий у дизайні.

XC40 продовжив лінійку кросоверів, які шведи по черзі випускали на ринок останнім часом: першим — найбільший (XC90), потім — середнього розміру (XC60) і тепер — компактний (XC40).

В Україну новий кросовер заїхав із двома дволітровими турбомоторами — бензиновим (247 к. с. та 350 Нм) і дизелем

(190 к. с. і 400  Нм). До пари їм завжди буде 8-ступеневий автомат Geartronic та автоматичний повний привід. Комплектацій дві: Momentum та R-Design.

На світовому ринку варіантів більше, але навіть представлені в Україні можна доспорядити безліччю опцій.

НВ певний час жив у Києві життям вікінга-мілленіала в суспільстві XC40 R-Design. Такий варіант, окрім деяких особливих деталей екстер'єру-інтер'єру, передбачає ще й спортивне шасі з жорсткішими амортизаторами й пружинами. А насичений список опцій тестової машини розігнав її базову ціну з 1,4 млн грн до 1,8 млн. Враження від скандинава в кількох пунктах.

 

1 Спортивний і безпечний. Приблизно 8 сек. — стільки витрачає XC40, щоб розігнатися до 100 км. Азартно? Цілком. Окрім того, кермо робить 2,7 оберти від упору і до упору — гостро.

Мотор забезпечує відмінну тягу. Але (як і більшість сучасних дизелів, заточених під екологічність) на початку ходу педалі лінується і дає невелику паузу перед увімкненням усього моменту. Система стабілізації має спорт-режим, але це не означає її повного вимкнення.

У цьому весь Volvo: він невблаганно потужний і прямолінійний, але чужий для екстремізму і завжди думає про безпеку.

Відчуття від досить точного керма псує система утримання у смузі — вона створює на кермі легкі паразитні зміни зусилля, немов колеса потрапляють у колію. Щоб їхати швидко та чітко, не стискаючи судомно керма, систему краще вимкнути.

Остання, до слова, — частина цілого комплексу безпеки, здатного утримувати дистанцію до автомобіля попереду, запобігати виїзду на зустрічну і проблемам під час перетину перехресть, а також зберігати рядність. Утім, у крутому віражі система все одно не стримає XC40, але постарається оперативно повернути його в свій ряд.

Підвіска дає хорошу плавність руху на помірно нерівній дорозі. Але хвіст дуже активно реагує на ямки (хоч колеса і не втрачають контакту з дорогою), немов у XC40 коротка база. Хоча на ділі між осями — 2,7 м. Можливо, винне в тому більш жорстке "спортивне шасі".

Педаль гальма туга і стирчить — треба звикати. На початку руху гальмування слабке, а потім різко наростає. Під час небезпечного зближення з машиною попереду спрацьовує асистент екстреного гальмування — автомобіль енергійно вгризається покришками в асфальт.

Так само різко й ультимативно гальма самі спрацьовують і під час руху заднім ходом, якщо за кормою раптом з'являється перешкода.

У XC40 є камери по колу, на зображенні з передньої та задньої промальовується траєкторія руху.

Ясна річ, є й контроль сліпих зон.

Блискучі металеві "барабанчики" на консолі між передніми сидіннями, які у "старших" кросоверів Volvo відповідають за запуск двигуна і зміну їздових режимів, у XC40 замінені на традиційні кнопки: запуск — праворуч від керма, зміна режимів — під центральним екраном, у ряді інших клавіш.

Цих самих режимів — п'ять: Eco, Comfort, Off road, Dynamic, Individual. В останньому можна окремо вибирати зусилля на кермовому колесі (варіанти: низька, середня, висока), параметри силового агрегату (еко, комфорт, динамічний), характеристики гальм (нормальний, динамічний) і клімат-контролю.

Автомат працює акуратно. У нього незручний джойстик: він не фіксується і завжди проходить через проміжне положення N. Тобто будь-який перехід DR або RD вимагає не одного, а двох погойдувань — зайві рухи.

АКПП має і ручний режим перемикань, до того ж активується він незвично: потрібно в положенні D ще раз потягнути важіль на себе. І змінювати передачі тут незвично, хитаючи ручку вправо-вліво: на водія — "мінус", від водія — "плюс".

Сам режим умовний: коробка все одно буде перемикати передачі. Під час розгону вона стане робити це із затримкою: перехід "вгору" — приблизно за 4,8 тис. обертів (у звичайному режимі — за 3 тис.).

Днище рівне, захист двигуна — пластиковий, реальний дорожній просвіт — 200–205 мм.

раст

2 Усередині — це лофт. Стриманий інтер'єр XC40 нагадує про його старших "братів" — чіткі лінії, оригінальний дизайн повітроводів, часте використання сріблястого металу та шкіри.

У центрі торпедо — великий вертикальний планшет-монітор, навколо якого й побудоване керування основними і додатковими параметрами автомобіля і його борткомп'ютера. Не завжди це зручно, тому що система перевантажена завданнями. Але звикнути можна, особливо якщо не намагатися у русі опанувати геть уже другорядні функції.

Модельована панель приладів — цифрова, діагоналлю 12,3 дюйма. Красиво і максимально навантажено інформацією.

Передні сидіння зручні та щільні — регулюється навіть довжина подушки.

Водієві дано — в підставі центральної консолі — великий зручний майданчик для смартфона з бездротовою зарядкою. Також — розетка 12В і два usb-роз'єми (один — силовий).

У підлокітнику — великий бокс зі зручним знімним контейнером для сміття (у нього навіть кришечка є).

Також спереду є два підстаканники, а в дверях — великі кишені, простелені оксамитовим матеріалом.

Ящик для рукавичок дрібний: А4 не ввійде. Зате на його кришці зовні є зручний відкидний гачок для сумок.

Ззаду все не так просторо та простіше. Коліна високого пасажира позаду впруться у жорстку спинку переднього крісла. Над головою вільного простору залишиться зовсім трохи. Зі зручностей — відкидний підлокітник, дефлектори обдування у центрі, розетка 12В і трипозиційний підігрів сидінь.

Спинка дивана окремо відкидається (можна це зробити і кнопками з багажника) вперед, підголівники водночас самі складаються. Виходить майданчик врівень із верхньою позицією твердої багажної полиці.

Остання має ручку, і цю полицю можна встановити нижче або поставити "хатинкою", перегнувши посередині — щоб розділити відсік.

У багажнику є гачки та бічні ніші. Під гнучкою фальш-підлогою заховані докатка й інструменти.

Об'єм багажника — 479 л.

 

3 Стерпні витрати. У місті дизельний XC40 був поміркованим, спалюючи навіть у тягнучках 10,9–11,4 л палива на 100 км.

Горловина бака у кросовера — безпробкова. А поруч із нею розташовано ще одну — для сечовини. Витрати останньої — приблизно 1 л на 1 тис. км (об'єм бака — близько 15 л).

 

4 Висновок. XC40 виглядає молодо та їде задерикувато. І він настільки ущерть обладнаний системами безпеки (навіть отримав максимальну оцінку в тесті EuroNCAP), що немов готовий подарувати власникові вічну молодість. Якщо тільки сам кросовер буде дійсно надійним, а у його господаря не з'являться діти, які потребують більшого простору.

XC40 теж у чомусь дитина — він коштує чималих грошей і дорогий в обслуговуванні.

© 2014-2020, ТОВ «ВИДАВНИЧИЙ ДІМ «МЕДІА-ДК». Всі права захищені. E-mail редакції: news@nv.ua, відділу реклами: sales@nv.ua
Використання матеріалів сайту можливе за умови дотримання Правил користування сайтомі правил використання матеріалів сайту.

Усі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна".


Матеріали, відмічені позначками , , , публікуються на правах реклами.