Світ

От так наварили

Невелика історія з невеликої країни і крихітного міста про гігантську за розмірами компанію Anheuser-Busch InBev

Невелика історія з невеликої країни і крихітного міста про гігантську за розмірами компанію Anheuser-Busch InBev — найгрошовитішу в Бельгії і найбільшу пивоварну на планеті

 

Олександр Пасховер

 

 

За 30 км від Брюсселя розташувалося невелике місто Левен. За площею воно менше Житомира, за населенням — трохи більше Конотопа. Але Левен відоме всьому світу не тільки як студентське містечко, а як найбільше на світі родовище пива. Тут розміщений головний офіс пивоварного гіганта Anheuser-Busch InBev. Це найбільша компанія Бельгії. Її глобальна виручка у всьому світі співмірна з 11,5% ВВП Бельгії.

Сама компанія після низки злиттів і придбань стала недосяжною для конкурентів як за обсягом виробництва, так і грошовими потоками, що несуть їй річки пива. Іншими словами, для Бельгії пиво — не тільки традиційний і популярний напій, а й основна частина доходу. Адже не єдиною AB InBev живе країна. Сила-силенна великих, дрібних, крафтових пивних компаній покрили Бельгію. Природно, виробникам тісно на внутрішньому ринку, от вони і підкорюють зовнішні.

Краще за всіх це виходить AB InBev, до того ж не тільки в Бельгії, але й у світі. І ось результат: у 2017 році чистий прибуток пивоварної компанії щодо попереднього року збільшився більш ніж у півтора рази, сягнувши майже $8 млрд. Виручка ж за цей період зросла з $45 млрд до $56,4 млрд.

Це зростання сталося багато в чому завдяки об'єднанню з британською SABMiller, пивоварною компанією №2 у світі виробництва пива. Сталося це в 2015-му і тоді ж було названо угодою століття. Її розмір — $104 млрд. Неймовірна сума. Втім, злиття і поглинання — це і є головний драйвер розвитку планетарного пивного гіганта з бельгійською пропискою.

 

граф
Історичний момент

П ивоварне підприємство Левена AB InBev починає свою офіційну біографію з 1366 року. Просто тому, що цим роком датується перша згадка про місцеву пивоварню Brouwerij Den Hoorn. Відтоді в міському архіві ведеться її податкова звітність. До XVI століття пивоварня виросла в найбільше підприємство міста. Багато в чому завдяки їй за рахунок акцизних зборів формувався бюджет.

У 1708 році власником пивоварні Den Hoorn став Себастьян Артуа. І через дев'ять років він дав підприємству своє ім'я — Пивоварня Артуа. Так зародилася найвідоміша на світі бельгійська пивна династія, яка зробила ставку на розширення своєї хмільний імперії. До кінця XVIII століття були зроблені перші поглинання — придбані пивоварні Fransche Croone і Prins Carel.

До середини XIX століття династія Артуа вигасла. Бізнес викупив керуючий компанією, місцевий промисловець Альберт Марнеф. Після його смерті активи перейшли до племінника — Едмонда Вільямса і його двох доньок. На їх ім'я в 1901 році була зареєстрована компанія Brasseries Artois SA.

А значить, ім'я Артуа з історії не зникло. Крім того, в 1926 році пивоварня зварила до Різдва напій, популярність якого не вщухає донині, — Stella Artois. Цей продукт став для бельгійської пивоварної компанії першим експортним товаром. Із нього почалася її транснаціональна історія і, звичайно ж, із наступного поглинання — покупки в 1938 році левенського Brasserie de la Vignette.

Після Другої світової війни, до 1960-го, бельгійський пивний гігант вийшов на нову висоту — 1 млн гектолітрів пива Stella Artois на рік. Він перетворив цей світлий напій на найпопулярніше на світі хмільне задоволення. У 1987 році відбулося наступне історичне злиття — з компанією Brasserie Piedbœuf (Льєж, Бельгія). Так був утворений концерн Interbrew.

До початку XXI століття бельгійці відчули смак злиттів і поглинань. У 2004 році вони придбали найбільшого пивовара Бразилії — Companhia de Bebidas das Americas, таким чином взявши під контроль величезний латиноамериканський ринок: Бразилію, Аргентину, Чилі, Парагвай, Уругвай, Болівію. Можна заспокоїтися? Та де там.

раст

СТОЛИЦЯ ПИВА: Любителі хмільного напою в студентському місті Левен

Через чотири роки бельгійці об'єднали активи з найбільшим американським концерном Anheuser-Busch. А ще сім років по тому сталася угода століття: AB InBev придбав свого найближчого конкурента — британський концерн Miller Coors. І от тоді з'явилася не просто найбільша пивоварна корпорація на світі — AB InBev, а недосяжна за своїми обсягами пивна імперія.

Цей новий союз дозволив покрити майже третину світового ринку пива і йти з величезним відривом від своїх найближчих конкурентів. Річний обсяг виробництва AB InBev — 43,4 млрд л пива. Слідом ідуть сусіди з Нідерландів Heineken — 20 млрд л. Далі список щільніший: China Resources Snow — 11,8 млрд л і датський Carlsberg — 11,7 млрд л.

Сьогодні компанія відкрила підрозділи в 50 країнах світу і в 150 країнах планети продає 500 брендів пива власного виробництва, майже скрізь займаючи лідируючі позиції. У 2016 році бельгійці завершили ще одне злиття, об'єднавши свій бізнес у Росії й Україні в рівних частках з Anadolu Efes, найбільшою пивоварною компанією Туреччини.

До того ж купівля і злиття активів не завершені. AB InBev у пошуках усього, що добре лежить і здатне приносити прибуток в її профільній справі.

До портфелю входять частки крафтових компаній, спеціалізованих рейтингових агентств тощо. У січні 2018 року компанія оголосила про поглинання ізраїльського стартапу WeissBeerger, який розробляє комплексну аналітичну платформу для пивбарів і є лідером ринку в своєму сегменті. Далі буде.

За обсягом оборотного капіталу AB InBev, де сьогодні працюють 200 тис. співробітників, потужніша за ВВП Білорусі та співмірна з ВВП Хорватії. Розмах зобов'язує бельгійського гіганта ставати гнучкішим, граючи на чужих локальних ринках.

Невдовзі компанія AB InBev зробить ставку на безалкогольне пиво, напої зі смаковими доданнями і т. д. "З розвитком ринку ми бачимо, що розвиваються і ситуації споживання пива, вони зміщуються від переважно чоловічого спілкування в пабах до змішаного споживання у більш домашній атмосфері, до споживання за їжею. Пиво зі смаковими добавками — це варіант для компаній обох статей", — розповідає Карлос Бріто, виконавчий директор компанії AB InBev.

Так, наприклад, у Південній Африці більшої популярності набирає пиво зі смаковими додатками Flying Fish (різновид риби, що живе в тропічних і субтропічних регіонах). У підсумку цей сегмент допоміг збільшити продажі пива в ПАР на понад 60% , бо привабили до нового напою покупців-жінок і молодих споживачів, випередивши ринок сидру. У Західній Європі на понад 40% зросли продажі пива зі смаком рому Cubanisto, конкурує в нічних клубах із міцним алкоголем. У Франції на перше місце вийшов бренд Leffe, який позиціонується як пиво, що підходить до їжі.

Світле майбутнє бачать у компанії й для безалкогольного пива. До 2025 року воно становитиме до 20% усього обсягу, вважають в AB InBev. У певному сенсі в компанії розглядають цей проект, як план соціальної відповідальності, намагаючись розширити ринки збуту, але водночас не споїти планету. Тобто всупереч біблійному застереженню послужити "і богу, і мамоні". Неможлива місія. А от місія з розряду очевидних — до 2025 року пивний гігант планує забезпечувати свої підприємства виключно зеленою енергією з поновлюваних джерел.

Берегти природу, соки якої живлять бізнес AB InBev, — нове надзавдання компанії. "Пиво вариться з натуральними інгредієнтами, ми залежимо від здорового навколишнього середовища і процвітаючих спільнот, — пояснює Бріто.— Якщо цього не зробимо, то ризикуємо втратити сировину, яка робить наше пиво настільки особливим".

раст2

ДІДІВСЬКІМ СПОСОБОМ: На пивзаводі AB InBev у Левені шанують місцеві традиції пивоваріння

© 2014-2020, ТОВ «ВИДАВНИЧИЙ ДІМ «МЕДІА-ДК». Всі права захищені. E-mail редакції: news@nv.ua, відділу реклами: sales@nv.ua
Використання матеріалів сайту можливе за умови дотримання Правил користування сайтомі правил використання матеріалів сайту.

Усі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна".


Матеріали, відмічені позначками , , , публікуються на правах реклами.