Світ

Обмін провокаціями

Бйорн Гельдхоф уже 10 років знайомить киян та гостей міста з радикальними представниками європейського арту
Хочете купити цю статтю?

Бйорн Гельдхоф уже 10 років знайомить киян та гостей міста з радикальними представниками європейського арту, а також допомагає епатажним українським художникам знайти свій голос закордоном

 

Ольга Духнич

 

 

С идячи за столиком у київському кафе, ми говоримо з Бйорном Гельдхофом, арт-директором центру сучасного мистецтва PinchukArtCentre, про драматичні виклики в європейському мистецтві узагалі і бельгійському зокрема. "Наша маленька країна виявилася напрочуд багатою на визнані в європейській культурі імена, — небезпідставно хвалиться Гельдхоф.— У кожному історичному періоді з кроком у 50 років, починаючи від Середньовіччя, ми мали по кілька нині відомих майстрів". Звідси і перше запитання.

Мистецтво відіграє важливу роль у міському просторі

— Сучасне бельгійське мистецтво стоїть на шедеврах фламандської школи. Чи помітна спадковість між старими майстрами і нинішніми художниками?

— Те, про що ви говорите, — лише одна художня лінія, а їх багато. Якщо ви питаєте мене про спадковість, то вона виходить від фламандських примітивістів, від Босха або фламандського бароко. Але в цій традиції є незмінна складова, актуальна і сьогодні — оспівування уяви, а також особлива брутальність робіт, у них часті теми агресії і насильства. Історичну спадковість особливо помітно в роботах сучасного бельгійського художника Яна Фабра — його твори звернені до фламандських примітивістів, наприклад, до Босха. Але й у більш молодого покоління повернення до витоків також помітне.

— На початку своєї кар'єри тут, в Україні, ви говорили про те, що українці і бельгійці по-різному сприймають суча

Щоб прочитати статтю повністю,