Погляди

Близький світ

За останні роки низка країн закрила свої туристичні агенції в Україні. А даремно. Натомість Польща розширює свою присутність в українському полі

За останні роки низка країн закрила свої туристичні агенції в Україні. А даремно. Натомість Польща розширює свою присутність в українському полі

 

  

Влодзімєж Щурек,
директор Польської
туристичної організації в Києві

 

Туризм прийшов до Польщі разом із політичними та структурними змінами в державі. Як і в інших країнах так званої народної демократії, міста в нас функціонували завдяки великим промисловим заводам. Коли планова економіка почала валитися, виявилося, що разом із великою промисловістю зникають і робочі місця. Водночас відкривалися кордони, і місця, які раніше були важкодоступними, стали атракційними для туристів.

Місцева влада великих польських міст отримала шанс. Створення робочого місця в туризмі є порівняно дешевим. Таким чином польські міста і цілі регіони почали змагатися між собою у створенні туристичних продуктів і місць для нічлігу. Нині Польща вже має чим похвалитися. Ми свідомі того, що ніколи не станемо краєм масового літнього відпочинку. Туризм, напевне, не стане провідною галуззю економіки, але 6% ВВП, які надходять із туристичної сфери, подають надію.

Цікаву пропозицію підготувала польська залізниця. На кожен довгий вікенд (коли до суботи-неділі додається ще один неробочий день) перевізник пропонує безлімітний квиток для поїздок усіма регіональними залізничними напрямками за ціною близько 10 євро. Варто також придивлятися до тарифів міського громадського транспорту. У кожному великому місті можна придбати проїзний квиток на певний термін (наприклад, три чи п’ять днів), що дає можливість необмеженого користування міською транспортною комунікацією. Схожі знижки часто мають власники так званої Карти туриста. Вона, зокрема, дає можливість придбати вхідний квиток до музею за пільговою ціною, отримати знижки в ресторанах тощо.

Уже третій раз поспіль двічі на рік у Польщі відбувається акція “Вікенд за півціни”, ініційована міністерством спорту і туризму та Польською туристичною організацією. Навесні й восени в певні визначені дні готелі, ресторани, музеї та інші заклади туристичної сфери знижують свої ціни навпіл. Таким чином вони збільшують власні обороти й заохочують людей до подорожей.

Чимало туристів відвідують місця з нагоди визначних подій. Звісно, чемпіонати світу чи континенту відбуваються нечасто, але важливі музичні фестивалі, наприклад, можна організовувати щороку. У Польщі заслуженого статусу набув Open’er Festival у Гдині — один із найважливіших музичних фестивалів у Європі. Він триває чотири липневих дні, але зазвичай його учасники залишаються в Польщі довше. Серед них багато українців. Для шанувальників класичної музики визначною подією є Великодній фестиваль Людвіга ван Бетховена в Кракові. Цьогоріч відбулося 18 концертів у Варшаві і 12 — в інших польських містах.

2018‑й в Україні проголошено роком гастрономічного туризму.

У Польщі цю ідею використовують здавна. Деякі регіони перетворили її на справжню візитку. Ідеться не тільки про маршрут, який складають щедрі ресторани, але й про регіональні натуральні продукти, які є обличчям місцевого виробника. Відомі кулінарні маршрути існують, зокрема, у Малопольщі, Сілезії й Нижній Сілезії. Останнім часом у Польщі, як і в Україні, росте зацікавленість малими винницями та енотуризмом.

Я працюю в Україні понад 11 років. Не розумію, чому деякі країни закрили тут свої офіційні туристичні агенції. Це помилка. Ми дуже активні в інтернеті, маємо гарну платформу, українську сторінку, роботу в соцмережах, зокрема в Facebook. 95% українських туристів прямують до Польщі без посередництва туроператорів, планують подорожі через відповідні інтернет-ресурси, резервують готелі та квитки. Ми прагнемо, щоб Польща згадувалася в українських ЗМІ не лише в політичному контексті, але і як гостинна сусідка. Поляки люблять українців.

© 2014-2020, ТОВ «ВИДАВНИЧИЙ ДІМ «МЕДІА-ДК». Всі права захищені. E-mail редакції: news@nv.ua, відділу реклами: sales@nv.ua
Використання матеріалів сайту можливе за умови дотримання Правил користування сайтомі правил використання матеріалів сайту.

Усі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна".


Матеріали, відмічені позначками , , , публікуються на правах реклами.