Бізнес. Made in Ukraine

Своя пудра ближче до тіла

Подорожчання закордонних косметичних засобів, а також товарний паріотизм, який прокинувся в українцях, призвели до подвоєння продажів місцевих виробників кремів, помад і схожих товарів

Подорожчання закордонних косметичних засобів, а також товарний патріотизм, який прокинувся в українцях, призвели до подвоєння продажів місцевих виробників кремів, помад і схожих товарів

 

Світлана Угніва

 

 

За 40 км від Києва — в селі Рославичі Васильківського району — є незвичайне місце. Взимку, влітку і в будь-який час доби там пахне вечірнім літнім садом.

Тут цей запах і роблять — у Рославичах розмістилися потужності компанії Ремос, що виробляє косметику під торговою маркою Яка.

До кінця 2018 року місцеві аромати лише посиляться — компанія має намір розширити своє виробництво. "У нас буде ще один, значно сучасніший цех", — розповідає Тарас Тарасевич, комерційний директор Ремос.

До розширення виробництва компанію підштовхує кон'юнктура ринку: попит на вітчизняну косметику, як і її продажі, в країні зростають.

Так, за даними Держкомстату та оцінками асоціації Парфуми та косметика, якщо в 2015-му частка місцевої продукції становила 7,6% від усіх внутрішніх продажів, то в 2017-му вже практично кожна п'ята одиниця косметичного товару на вітчизняному ринку мала мітку made in Ukraine. Зростання — у 2,6 рази.

І хоча за три останні роки загальний обсяг ринку в грошовому еквіваленті практично не змінився, більш ніж удвічі збільшилася реалізація національних товарів — із 3,37 млрд до 7,13 млрд грн.

Саме тому національні виробники — той же Ремос — і націлилися на розвиток.

 

фото 1

БІЛЬШЕ КРАСИ: Тарас Тарасевич із компанії Ремос збирається розширювати виробництво

Ціна патріотизму

П оштовхом до нинішнього щастя українських виробників косметики стала споживча біда — різке падіння гривні: через це значно зросли ціни на іноземну косметику.

За даними консалтингової компанії Korn Ferry Key Group, за рік — із червня 2014 до червня 2015-го — категорія "персональна гігієна", до якої входить косметика з догляду за тілом, подорожчала на 80%. Сталося це загалом через зміни вартості іноземних товарів.

"Тенденція на ринку останніх трьох років така: [покупці шукають] дешевше і ще дешевше, — пояснює Андрій Шаховцов, директор із виробництва українського об'єднання Біокон, що виготовляє косметику під однойменною брендом.— Будь-якої якості, аби дешевше".

Виявилося, дати споживачеві подібне можуть українські компанії, готові знижувати ціни, жертвуючи своїм прибутком у боротьбі за покупця, пояснює Катерина Веремєєва, керівник відділу корпоративних комунікацій і зв'язків із громадськістю торгової мережі Watsons, що продає косметику та побутові товари.

Українському почали приділяти більше уваги
Вікторія Філатова,
асоціація Парфуми та косметика

Допомогли українським виробникам і рітейлери — такі як Watsons. Орієнтуючись на ціновий запит покупців, вони збільшили кількість власних торгових марок — тобто товарів, випущених на замовлення самого торговельного майданчику. Як правило, такі продукти на 20-30% дешевші, ніж брендові аналоги, — рітейлер не вкладає в рекламу і не платить за місце на полиці.

Подібну продукцію мережі найчастіше замовляють саме на вітчизняних підприємствах: у тому таки Watsons п'ята частина всіх товарів власних торгових марок випущена в Україні.

За інформацією Вікторії Філатової, глави асоціації Парфуми та косметика, в 2017-му такого штибу замовлення з боку мереж зросли на 15% порівнянно з 2016-м. А для 10% місцевих виробників подібне контрактне виробництво й поготів стало справжнім порятунком: на нього працюють до 75% потужності цих підприємств.

Ще одна причина зростання продажів української косметики — патріотизм, вважає Філатова. "Українському почали приділяти більше уваги, змінилося ставлення з боку споживачів, з'явилася лояльність", — вважає голова профільної асоціації.

Висновок експерта підтверджують Віктор Солодунов та Ігор Кірікевич, засновники української марки косметики Kaetana, яка існує з 2003 року. "[Споживачі перейшли] від повного несприйняття і упередження, що вітчизняної косметики бути не може, до моменту, коли українське стоїть в одному ряді з французьким, ізраїльським або іспанським", — каже Кірікевич.

фото 2

MADE IN UKRAINE: За словами Катерини Веремєєвої з Watsons, значна частина продукції власних торгових марок у рітейлера — українського виробництва

Біло-сірий простір

Н айвідданіші споживачі українських кремів та помад живуть у Волинській і Хмельницькій областях, відзначають в асоціації Парфуми та косметика: там вітчизняні засоби займають найбільшу частку серед загальних продажів сегменту — 38% і 34% відповідно.

Найрідше вітчизняне купують споживачі у Вінницькій, Закарпатській, Тернопільській та Івано-Франківській областях. У кожній з них подібних "шанувальників свого" — близько 2% від загальної кількості клієнтів.

У профільній асоціації пояснюють: це відбувається не через нестачу патріотизму, а з тієї простої причини, що саме в ці регіони масово заходить постійно зростаючий нелегальний імпорт дешевої продукції з Польщі, Угорщини та Румунії.

"У 2017 році, крім білого ринку косметики, стрімко росли сірий і чорний, — розводить руками Філатова.— І це не тільки контрабанда, а й підпільне виробництво". Керівник галузевої асоціації вважає, що "допомогли" мораторій на перевірки малого та середнього бізнесу, а також відсутність адекватних заходів у боротьбі з різними схемами імпорту товарів. У підсумку обсяг сірого ринку, за її оцінкою, вже досяг за своїми розмірами 60% офіційного.

Але поки в країну йде сірий імпорт із Заходу, вітчизняні підприємства назустріч йому пустили потік власної продукції: зовнішні продажі української косметики набирають обертів. За даними ДФС, експорт подібних товарів за минулий рік збільшився на 37%, сягнувши рівня у 2,4 тис. т. За підсумками 2017-го, українські виробники продали іноземцям товарів на $40,5 млн.

Далі буде краще: за один лише січень 2018-го вітчизняні компанії подвоїли експорт порівняно з аналогічним періодом 2017-го.

© 2014-2020, ТОВ «ВИДАВНИЧИЙ ДІМ «МЕДІА-ДК». Всі права захищені. E-mail редакції: news@nv.ua, відділу реклами: sales@nv.ua
Використання матеріалів сайту можливе за умови дотримання Правил користування сайтомі правил використання матеріалів сайту.

Усі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна".


Матеріали, відмічені позначками , , , публікуються на правах реклами.