Люди

Обід із Сергієм Бадрітдіновим

Глава найбільшого вітчизняного взуттєвого ритейлера мережі Intertop розповідає про свої маркетингові помилки

Глава найбільшого вітчизняного взуттєвого ритейлера мережі Intertop розповідає про свої старі маркетингові помилки, міркує про майбутнє і зі знанням справи стверджує, що купівля нових туфель, особливо для жінок, — річ емоційна

 

Катерина Шаповал

 

 

Сергій Бадрітдінов, керівник компанії Intertop, найбільшого взуттєвого ритейлера країни, на обід із журналістом НВ приходить без нічого і хвилина в хвилину. На другому поверсі столичного ресторану італійської кухні Vino e Cuccina, де проходить зустріч, для топ-менеджера заброньовано найкращий столик біля вікна. Видно, що енергійного керівника Intertop тут добре знають.

"Це практично наш сімейний заклад, я тут часто обідаю, ми тут проводимо корпоративні заходи, — всміхається Бадрітдінов.— Офіс Intertop — за рогом".

За рогом — це на сусідній вулиці Пимоненка в приміщенні колишньої взуттєвої фабрики №6, яка після закриття і перебудови перетворилася на бізнес-містечко Форум. Сам Бадрітдінов називає таке розташування символічним для fashion-компанії, яка продає щорічно півтора мільйона пар взуття через 139 магазинів в Україні і Казахстані. До того ж взуття непогане: п'ять брендів із полиць Intertop входять до першої двадцятки найбільших у світі.

Сам 50-річний Бадрітдінов — один із піонерів українського ринку взуття. Роздрібною торгівлею він займається майже чверть століття, крім того, майже весь цей час очолює Intertop, власником якого є Володимир Цой, український підприємець корейського походження.

П'ять питань Сергію Бадрітдінову:
П'ять питань Сергію Бадрітдінову:

Найдорожча річ, яку ви придбали за останні десять років?

Освіта старшої дочки. Вона вчиться на кухаря в кулінарній школі Le Cordon Bleu в Оттаві.

Найдивовижніша подорож у житті?

З родиною Андалусією на автомобілі.

Чи є вчинки у вашому житті, за які вам досі соромно?

Ні. Були помилки, але я намагався їх виправляти.

На чому ви пересуваєтеся містом?

На Volkswagen Touаreg.

Кого або чого ви боїтеся?

Хвороб. Своїх або близьких.

Як і Цой, Бадрітдінов приїхав до України з Ташкента після закінчення тамтешнього Інституту інженерів цивільної авіації. Влаштувавшись у молоду компанію земляка продавати техніку, він несподівано отримав від того пропозицію організувати торгівлю взуттям. "Я кажу: це взагалі не чоловіча історія і несерйозна пропозиція, — сміючись, згадує Бадрітдінов.— Мене три дні дуже жорстко обробляли".

Спогади бізнесмена перериває офіціант Vino e Cuccina, пропонуючи зробити замовлення. Бадрітдінов вибирає салат із кіноа і зеленої спаржі та пісні піні арабіата, а мені рекомендує дорадо. Прислухаюсь до поради і доповнюю рибу овочами гриль.

— Вам гостре? — уточнює офіціант у топ-менеджера.

— Звичайно, як завжди, — відповідає він.

 

Бадрітдінов зізнається, що перша партія взуття, яку привіз в Україну Intertop, була невдалою і погано продалася. Без звичного в багатьох вітчизняних компаніях прикрашання своїх колишніх заслуг він розповідає, що тоді новоявлені оператори fashion-ритейлу, раніше торгували факсами і телевізорами, попросили замовити товар своїх співробітниць із бухгалтерії. Вони вирішили, якщо бухгалтери — жінки, значить, вони повинні розумітися на жіночих туфельках і чобітках.

Бухгалтери виявилися строгих поглядів й обрали консервативні моделі, а споживачі, на яких орієнтувався Intertop, як виявилося, віддавали перевагу більш ошатному або екстравагантному взуттю.

"Ми тоді відкрили перший магазин, він недешевий, планували, що буде дорого і красиво, а вийшло не надто", — згадує топ-менеджер.

Тоді в компанії назавжди вирішили, що закупівлі повинні робити професіонали.

Я перериваю спогади Бадрітдінова і пропоную переміститися у сьогоднішній день. Він охоче погоджується і починає розповідати, що зараз нових магазинів ритейлер відкриває небагато. Торік, наприклад, відкрилося тільки шість. І все тому, що нині місце зростання — це інтернет. У 2017 році онлайн-продажі Intertop збільшилися в 3,6 рази і склали 8% виручки. Прогнозують, що в 2018-му їхня частка досягне 15%.

Крім того, Intertop розвиває не тільки інтернет-продажі, а й мультиканальну модель, розповідає Бадрітдінов. "Ви, сидячи тут, можете замовити щось [через інтернет], приїхати в магазин, забрати чи не забрати, — описує він переваги таких покупок, — або саме в магазині замовити собі щось на роботу".

У розвиток онлайн-продажів ритейлер у 2018-му інвестує як мінімум 100 млн грн. За ці гроші компанія, наприклад, поставить спеціальні комп'ютерні столи у своїх магазинах, де безпосередньо можна буде зробити замовлення, а також закупить нові меблі.

Тут я проявляю сумнів, що вся українська торгівля перебереться в інтернет: мовляв, ми, українці, на відміну від американців і англійців, які активно споживають товари в мережі, не схильні купувати наосліп.

— Українці нічим не відрізняються від інших людей, у нас такі ж мізки, і ми такі ж люди, як у США і Великій Британії, — пояснює Бадрітдінов.— Так, ми купуємо менше, тому що бідніші. Але інтернет-торгівля буде зростати.

Правда, водночас він зі мною частково погоджується: у найближчі 10–20 років звичні продажі все ж нікуди не зникнуть.

— Думаю, магазини залишаться, тому що дають емоції, — міркує він.— А купівля — емоційна річ, особливо для жінок: їм потрібно торкатися, із кимось поговорити.

Розмова обривається найприроднішим для ресторану чином: офіціант приносить замовлені страви, і наша увага зосереджується на них.

раст

МОДНИЙ СТАЖ: Сергій Бадрітдінов (у центрі) керує лідером ринку взуття Intertop вже майже чверть століття

Т орік Intertop зважився на експеримент. Заробивши репутацію продажами якісного взуття іноземного виробництва, восени ритейлер поставив на свої полиці небувалу досі кількість товару made in Ukraine. Зараз із 2 тис. найменувань товару 600 — українські. У розмові топ-менеджер раз у раз згадує це нововведення, до того ж помітно, що пишається цим.

Хоча, зізнається Бадрітдінов, українське взуття продається трохи гірше, ніж очікували в Intertop. Користуючись невластивою для українського бізнесу відвертістю співрозмовника, запитую наскільки.

— Очікували продати 75% партії, продали трохи більше 70%, — знизує плечима бізнесмен, показуючи, що такі продажі не стали великим розчаруванням. Висновки зроблено, пояснює він, компанія змінить деяких постачальників і перегляне модельний ряд.

Уточнюю, чи була основною причиною для експерименту девальвація гривні, через яку подорожчали імпортні товари.

— Не стільки ціна, скільки логістична складова. Вона коротша, — просто пояснює топ-менеджер. Але головний, за його словами, загальносвітовий тренд, який докотився до України, — "купувати у свого хлопця".

Загалом Бадрітдінов оптимістично дивиться на майбутнє продажів українського взуття в Intertop, прогнозуючи 20-відсоткове зростання цьогоріч.

— Ми хочемо стати продавцем українського взуття №1 у світі, — чи то жартома, чи то серйозно говорить Бадрітдінов.

За кавою я питаю про те, як ідуть справи в магазинах Intertop у Криму та Росії.

— А ми їх усі закрили, — знизує плечима топ-менеджер і користується можливістю відзначити, що його компанія була однією з перших, хто пішов з анексованого Криму.

Хоча патріотизм українського бізнесу швидше в іншому, продовжує він. А саме — в тому, щоб платити всі податки і бути прозорими. Бадрітдінов стверджує, що Intertop — повністю біла компанія, яка заплатила торік 200 млн грн податків і зборів.

— Корупція, — Бадрітдінов, відсуває чашку з американо, — вона таки не від президента, а від кожного з нас, хто купує товари, не вимагаючи касового чека.

За його словами, без чеків, користуючись спрощеною системою оподаткування, торгують навіть великі мережі. У підсумку половина ринку взуття залишається у тіні.

У боротьбі з такою практикою у Бадрітдінова залишається тільки один засіб: переконувати українських підприємців, що якщо вони хочуть торгувати взуттям в Intertop, то їм потрібно ставати "білими".

— А у нас на ринку це поки що поганий тон, чи що, — з жалем говорить Бадрітдінов.

Після цього він прощається і йде в бік шостої взуттєвої фабрики, де розмістилася його компанія.

© 2014-2020, ТОВ «ВИДАВНИЧИЙ ДІМ «МЕДІА-ДК». Всі права захищені. E-mail редакції: news@nv.ua, відділу реклами: sales@nv.ua
Використання матеріалів сайту можливе за умови дотримання Правил користування сайтомі правил використання матеріалів сайту.

Усі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна".


Матеріали, відмічені позначками , , , публікуються на правах реклами.