Люди

Сиди і дивись

Топ-менеджер ICTV Олександр Богуцький представляє проект, з яким пов'язує великі надії

Топ-менеджер ICTV Олександр Богуцький впевнено ставить крапку в дискусії про зниження популярності та перспективи телебачення, а потім представляє проект, з яким пов'язує великі надії

 

Ольга Духніч

 

 

В ікна кабінету головного виконавчого директора телеканалу ICTV Олександра Богуцького виходять на дах, засіяний супутниковими антенами. Відбиваючись від них, сонце яскраво світить в очі. Втім, господар кабінету звик до яскравого освітлення: у різних статусах він керує одним із найбільш рейтингових каналів України протягом 18 років. ICTV, який регулярно дивиться кожен десятий український телеглядач, — складова частина медіагрупи StarLightMedia, власності бізнесмена Віктора Пінчука.

Богуцький готовий говорити про ICTV, його нові і старі проектах, довго і з явним задоволенням. Найсвіжіша з новацій — Нові Лідери, яку телеканал запускає спільно з декількома десятками громадських організацій в березні. Протягом дев'яти місяців організатори програми обіцяють відшукати в Україні яскравих і талановитих співвітчизників, готових реалізовувати перспективні та суспільно-корисні проекти.

П'ять запитань Олександру Богуцькому:
П'ять запитань Олександру Богуцькому:

__________________________________________

Найдорожча річ, яку ви придбали за останні десять років?

Не знаю, квартиру купив раніше, нічого іншого не спадає на думку.

Найдивовижніша подорож у житті?

Я геолог за освітою, багато разів був у Сибіру та Казахстані. Всі люблять вражати, так що я був практично в Антарктиді. Це найнезвичайніше.

Чи є вчинки у вашому житті, за які вам досі соромно?

Таких, щоб жити не міг, нема.

На чому ви пересуваєтеся містом?

На автомобілі BMW.

Кого або чого ви боїтеся?

Якщо сказати глобально, то мені страшно думати, що буде, якщо Україна не відстоїть свою незалежність.

Починаючи бесіду з НВ Богуцький пропонує залишитися у кабінеті й PR-менеджеру телеканалу. "Більше глядачів — краще працюють актори", — широко посміхається він і переключається на серйозну розмову.

— Давайте почнемо з проекту Нові Лідери. Чому саме зараз? І яка його концепція?

— Часто в дискусіях про Україну останніх років ми говоримо про втрачені можливості і про те, що могло бути краще. Дуже популярна теза: в країні є люди, які могли б нею керувати краще, але не можуть пробитися нагору. До того ж у нас немає політичної культури, коли важлива конкуренція ідей та програм, погляд уперед і конструктивний діалог. Нинішні політичні опоненти, як правило, вже з другої хвилини відкритої дискусії починають поливати один одного брудом. Це дорога в нікуди.

Виходячи з цього, у нас сформувалася ідея проекту про нових лідерів. Проекту, який може відповісти на питання: чи є такі лідери серед простих людей, чи це ілюзія?

Крім того, наші акціонери [Віктор та Олена Пінчук] давно ставили перед нами такі завдання — створити проект, який допоможе знайти нових лідерів, об'єднувати людей навколо ідей. Звісно, одразу з'явилися ті, хто побачив у цьому хитрий план наших акціонерів і якусь змову.

— А він є, цей хитрий план?

— Ні. Ба більше, ми майже одразу винесли цей проект на обговорення впливових громадських організацій в Україні та отримали гарний зворотний зв'язок. Тридцять чотири громадські організації погодилися стати його співзасновниками. До кінця квітня зареєструватися як новий лідер країни на сайті проекту Novilidery.com може будь-який громадянин України віком від 25 років, готовий проявити себе лідером на регіональному або загальнонаціональному рівні, який не обіймав посади керівника в центральних органах виконавчої влади та не обирався народним депутатом України.

А вже восени в фіналі гонки буде визначено переможця, який отримає приз — близько 1 млн грн на реалізацію свого проекту.

раст

ICTV ТА ЙОГО КОМАНДА: Топ-менеджер ICTV Олександр Богуцький (на фото в центрі) керує каналом більше 18 років

— Восени 2018 року стартує і передвиборна президентська кампанія. Ви спеціально вибирали час, щоб якимось чином вплинути на цей процес?

— Ви потрапили в центр дискусії про те, про що ми: шоу або зміст. Спочатку ми планували шоу Інший кандидат — пошук такого "кандидата з народу" в президенти. Але швидко відмовилися від цієї ідеї. Ми в тій ситуації, коли країні потрібно не шоу, а реальний аудит лідерського потенціалу.

Сподіваємося, наш проект стане джерелом кандидатів до парламенту та інститути влади. Національний телеканал — реальна можливість пробитися нагору. Про кожного зі 100 переможців першого відбору ми зробимо окремий сюжет і покажемо у новинах на рівні з політиками, прем'єром і президентом.

— Напередодні президентських виборів у країні ви відчуваєте будь-які спроби політичного тиску на телеканал?

— Ми стали занадто великими, щоб відчувати тиск. Наша перевага ще й у тому, що наші акціонери не беруть активної участі в політичному житті країни, а сфокусовані на громадських проектах. Тиск — це не до нас.

— Кілька місяців тому в НВ вийшла стаття, присвячена моніторингу основних національних телеканалів із висвітлення діяльності чинного уряду і президента. Примітний факт: дії уряду критикують у прямому ефірі часто і адресно, а дії президента практично не отримували критичних оцінок і згадок. Можете прокоментувати цей факт?

— Ми — журналісти, а не учасники політичного життя. Якщо запитати про ICTV, то у нас виходить одна з найуспішніших українських передач Cвобода слова. Тому політики або цивільні діячі завжди мають майданчик, щоб висловитися професійно і по суті. І я вважаю, що це і є хороша модель. Каналам не потрібно бути учасниками дискусії. Журналісти повинні працювати професійно.

Сьогодні серед глобальних трендів, пов'язаних із телебаченням, спостерігається зниження телеперегляду. Чому і як ТВ програє інтернету? І чи вдається вам залучити молоду частину аудиторії?

— Якщо говорити про молодих, то так, перед нами стоїть завдання розробки контенту для них. Неважливо, отримають вони його в стандартному телеперегляді або на екранах своїх мобільних. І це відчутно змінює галузь. Що стосується "партії інтернету", то у нас люди часто хочуть виглядати кращими, ніж є насправді. Наприклад, читати книги престижніше, ніж дивитися ТБ, і багато хто говорить, що краще книгу почитають. У реальності це не так. Люди дивляться ТВ і просто не кажуть про це. Часто в опитуваннях про телеперегляд респонденти говорять про те, що надають перевагу пізнавальному каналу Discovery, — таких респондентів зазвичай досить багато. Але насправді Discovery дивляться всього декілька відсотків телеглядачів у світі. Відчутна різниця з обіцянками. Обираючи між переглядом телешоу і читанням книги, значна частка глядачів в Україні та й не тільки тут оберуть шоу, і вони мають на це право.

— Яким ви бачите розвиток українського телебачення останніх чотирьох років, як воно змінюється?

— Телебачення сильно змінюється, і дискусії навколо нього різні. Наприклад, те, що наше телебачення дивитися немає сенсу, воно все неправильне і нечесне, або те, що тільки суспільне телебачення чесне, а комерційні канали обманюють. Але головне питання, на яке ми відповідаємо всередині цеху, — про що наше телебачення сьогодні — про шоу або відповідальність. І тут я бачу безсумнівний успіх українських телеканалів. У якомусь сенсі велика частина з них стала гарантом чесного проукраїнського настрою і патріотизму.

— У StarLightMedia багато продакшн-студій. Який відсоток вашої продукції становить ко-продакшн із РФ?

— Ми спільно нічого не виробляємо.

— А для російського ринку виробляєте щось?

— Так щоб росіяни щось спеціально замовили українцям зробити для Росії — це виглядає як наукова фантастика. Інша справа, що найбільш вдалі українські продукти можуть бути куплені російськими телеканалами. І коли вони купують, то роблять це явно не для того, щоб підтримати українців. А просто тому, що, не зважаючи, на тисячу причин не купити українське, бажання придбати якісний продукт перемагає. Так, наприклад, у РФ можна побачити серіал Пес, який також дивляться українські телеглядачі [в ефірній сітці телеканалу ICTV]. Це один із найуспішніших серіалів у Росії, створений українською продакшн-компанією Pro TV в Україні, на околицях Києва.

 

© 2014-2020, ТОВ «ВИДАВНИЧИЙ ДІМ «МЕДІА-ДК». Всі права захищені. E-mail редакції: news@nv.ua, відділу реклами: sales@nv.ua
Використання матеріалів сайту можливе за умови дотримання Правил користування сайтомі правил використання матеріалів сайту.

Усі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна".


Матеріали, відмічені позначками , , , публікуються на правах реклами.