Бізнес

Кондитер президента

В'ячеслав Москалевський, керівник Roshen, пояснив, чому його компанія так часто відкриває магазини
Хочете купити цю статтю?

В'ячеслав Москалевський, керівник Roshen, пояснив, чому компанія так активно відкриває по всій країні магазини, навіщо президенту кондитерська фабрика в Липецьку і що буде на місці київського заводу

 

Олег Гавриш

 

 

Ц я людина сприйняла день, коли Петро Порошенко став президентом країни, як особисту трагедію — несподіване зізнання для топ-менеджера, який зробив кондитерський бізнес глави держави найуспішнішим в галузі. Але В'ячеслав Москалевський, президент і міноритарний акціонер Roshen, найпублічнішого бізнес-активу глави держави, не соромиться говорити те, про що думає. Він взагалі виявився досить відвертим у розмові з НВ.

Для професійних кондитерів, подібних до рошенівського топ-менеджера, настали непогані часи. Кондитерські вироби минулого року з часткою в 2,9% вийшли на друге місце в загальному обсязі роздрібних продажів в країні. Зростання прибутку показала вся галузь, але безумовний лідер — Roshen: EBITDA компанії — тобто прибуток до податків і амортизаційних відрахувань — склав 3 млрд грн, що недосяжно для конкурентів.

Незважаючи на кризу і війну, Roshen впевнено розвивається: за останні два роки компанія створила представництва в Польщі, Литві, Угорщині, Болгарії, Румунії та Греції. А на батьківщині кондитерський гігант відкриває по 20-30 нових магазинів щорічно.

Москалевський розповів НВ, чому все це стало можливим і наскільки в успіхах Roshen замішаний сам Порошенко.

— У 2017-му кондитерські вироби вийшли в країні на друге місце за обсягом продажів серед всіх видів споживчої продукції. Чому?

— Це пов'язано з тим, що українська кондитерська промисловість конкурентоспроможна. Якщо ви помітили, в магазинах кілограм м'яса коштує набагато дорожче, ніж кілограм шоколаду. Мало того, інфляція практично не торкнулася українського кондитерського ринку. Досить зайти в магазин і побачити, що шоколадка сьогодні коштує відносно дешево.

— Чому в Києві ваші магазини з'являються як гриби після дощу?

— Ми орендуємо приміщення. Більше того, коли ми намагалися ставити МАФи, їх просто зносили, як сталося на Святошино [столичний спальний район]. Відразу хочу сказати: через ці невеликі магазини продається всього лише 5% нашої продукції. Вони виконують рекламну функцію. Тобто "світять" наш бренд.

А відкриваються вони завдяки тому, що ціни на нашу продукцію низькі.

Коли мого бізнес-партнера обрали президентом, це був самий неприємний день в моєму житті

— Скажіть, де продається велика частина вашої продукції?

— 35% йде на експорт, решта — через дистриб'юторів і великі мережі. В [магазинах] АТБ ми продаємо більше, ніж в своїй мережі. Просто фірмові магазини на слуху, вони відкриваються в певних місцях, і скрізь — з вивіскою Roshen. Цього ми і прагнули — стати помітними.

Щоб прочитати статтю повністю,