Люди. Експат

Обід з Бураком Ерсоєм

Генеральний директор мобільного оператора lifecell пояснює, що привело його рідну Туреччину до процвітання

Керівник мобільного оператора lifecell за обідом у грузинському ресторані пояснює, що привело його рідну Туреччину до процвітання, і тут же розповідає, що порівняно зі стамбульськими водіями київські їздять бездоганно

 

Катерина Шаповал

  

 

Бурак Ерсой, генеральний директор мобільного оператора lifecell,— того самого, який ще минулого року називався life,— людина допитлива і навіть ризикова. Наприклад, щоб краще вивчити Київ, Ерсой, який не говорить ані російською, ані українською, любить сам сідати за кермо і губитися у місті або його околицях. А щоб відчути, що з себе представляє сервіс по‑українськи, сам ходить до супермаркетів і ресторанів.

Номер один в його особистому рейтингу київських закладів — грузинський ресторан Хмелі-Сунелі, де ми і зустрічаємося для інтерв'ю. "Тут дружня атмосфера, якісна їжа, а кухня дуже схожа на турецьку",— пояснює Ерсой. У Хмелі-Сунелі він навіть водив рідних, коли вони приїжджали до Києва,— а це, судячи з усього, найвищий ступінь визнання.

Бурак Ерсой живе в Україні лише півроку. Він зайняв посаду СЕО lifecell — третьої за величиною компанії мобільного зв'язку в країні після Київстару і Vodafone — в жовтні 2015‑го. Турецький топ-менеджер прибув в українську столицю через п'ять місяців після того, як власником компанії стала турецька Turkcell, викупивши частку у мобільному операторі в СКМ Ріната Ахметова.

ебаб, долма",— гортаючи меню, Ерсой перераховує страви, схожі на рідні для нього. Відразу обумовлює, що розраховуватися за обід буде сам, хоча оплачує такі обіди зазвичай редакція НВ. На прохання порекомендувати щось радить супи: за його словами, особливо гарні харчо і хашлама. Замовляє нарізку грузинських сирів, долму і рулети з баклажанів, щоб всі, хто присутній на інтерв'ю,— а це фотограф і його практикант, перекладач і журналіст НВ — могли спробувати. Коли фотографи відмовляються, засмучується. Здається, щиро.

Питаю про різницю між турками і українцями. Чи встиг Бурак побачити її за півроку роботи? Він каже, що так. "Українці більш терплячі, вони тяжіють до східноєвропейської культури,— пояснює він,— а в Туреччині відчувається середземноморський характер".

Показовий приклад — черги в супермаркетах. Українці спокійно в них стоять, а ось турки обов'язково обурювалися б. Або ставлення до проблем. “Коли в Туреччині у споживачів виникає невдоволення чимось, за цим завжди йдуть швидкі дії,— каже Ерсой.— Бурхлива реакція, але вона завжди призводить до змін". А в Україні, за його словами, по‑іншому — люди швидко спалахують, але дії, які з цього випливають, занадто повільні або взагалі не відбуваються.

— Ви маєте на увазі процеси в державі? — уточнюю.

— І їх теж, і характер, і споживчу поведінку,— відповідає співрозмовник.

Ще одне спостереження топ-менеджера компанії, що працює з великою кількістю клієнтів: незважаючи на те, що українці дійсно бажають користуватися останніми досягненнями техніки, в цілому країна технологічно сильно відстає від решти світу.

Якщо люди не будуть спати, то уряд з бізнесом теж прокинуться. І всі почнуть рухатися вперед

“Туреччина запустила 3G в 2009 році, можливість перенести номер між операторами — у 2008‑му,— пояснює він.— В Україні 3G з'явилося тільки минулого року, а перенести номер не можна і зараз. Разом з тим проникнення смартфонів у мережі Turkcell і lifecell практично однакове".

На думку Ерсоя, останнє свідчить про те, що люди хочуть бути просунутими і користуватися технологіями, а держава зволікає.

— Якщо суспільство буде тиснути і вимагати, цифрове відставання можливо подолати дуже швидко,— вважає він.

Питаю, чому, на його думку, Україна відстає за технологіями? Відповідає дипломатично: “Моя думка така, що, якщо країна концентрується на внутрішніх розбірках, а політики — на своїх політичних інтересах, держава втрачає технологічний шанс. І світові тренди проходять повз".

Зі зв'язком третього покоління в Україні саме так і сталося. Влада майже десятиліття відкладала впровадження 3G через те, що частоти гіпотетично могли знадобитися військовим, а найімовірніше чекаючи щедрої пропозиції "позолотити ручку" від телеком-операторів.

— Саме прості українці вийшли на Майдан, і саме вони змінили цю країну,— підсумовує Ерсой.— І потрібно далі продовжувати її змінювати. Якщо люди не будуть спати, то уряд з бізнесом теж прокинуться. І всі почнуть рухатися вперед.

П'ять запитань Бураку Ерсою
П'ять запитань Бураку Ерсою

Ваше найбільше досягнення?

Моя сім'я.

Ваш найбільший провал?

У мене були, звісно, розчарування, але ніякий великий провал не спадає на думку.

Остання прочитана книга, яка справила враження?

Я волію книги з бізнесу, соціології та психології. Не можу не згадати Подолання прірви. Як вивести технологічний продукт на масовий ринок Джеффрі Мура.

На якому автомобілі пересуваєтеся містом?

В Україні на Mercedes, в Туреччині на BMW.

Кому б ви не подали руку?

Я не поважаю людей, які брешуть. Але я подав би руку кожній людині, залишаючи їй шанс виправитися.

Приносять холодні закуски. Мені — салат з запечених овочів, моєму співрозмовнику — салат з авокадо. На спеціальну підставку ставлять хачапурі по‑аджарськи — гарячий корж з сирим яйцем посередині.

Повертаємося до розмови про Туреччину, яка, незважаючи на східний менталітет мешканців і консервативний уклад, змогла стати більш європейською країною, ніж Україна.

— Це було бажання суспільства,— пояснює Ерсой.— Вся країна хотіла рухатися в одному напрямку, і це був Європейський союз. І ця мрія рухала всіма: простими людьми, бізнесом, регуляторними органами.

— А як прихильники руху на Захід змогли домовитися з тими, хто був проти? — продовжую я актуальну для українського суспільства тему.

— Звісно, було багато противників, але давайте не забувати про те, що ця історія довжиною майже 100 років. У нас було багато часу, щоб знайти точки дотику. Головною з них став європейський рівень життя, якого всі хотіли досягти.

 


АЛЛО, ЭТО КИЕВ: Бурак Эрсой, гендиректор мобильного оператора lifecell, живет в Киеве с осени прошлого года и признается, что здесь ему нравится больше, чем, к примеру, в Стамбуле

АЛЛО, ЦЕ КИЇВ: Бурак Ерсой, гендиректор мобільного оператора lifecell, живе в Києві з осені минулого року і зізнається, що тут йому подобається більше, ніж, наприклад, у Стамбулі


 

Зітхаю: здається, нам доведеться ще довго працювати і терпляче чекати. “Необов'язково,— палко заперечує СЕО lifecell.— Подивіться на Південну Корею, яка зробила стрімкий ривок всього за 20 років, хоча ще в середині минулого століття була більш відсталою, ніж Туреччина".

Також Ерсой оптимістично вважає, що Україна увійде до складу ЄС швидше, ніж Туреччина, тому що Україна вже частина Європи.

 

Керівник одного з найбільших телеком-операторів країни сповнений оптимізму щодо України. Він просить не дивуватися цьому, каже, що такий погляд збоку людини, не зануреної у внутрішні українські проблеми. Хорошими перспективами в майбутньому він пояснює і бажання Turkcell бути присутніми на українському телеком-ринку.

Коли в Туреччині у споживачів виникає невдоволення, за цим завжди йдуть швидкі дії

— Якщо подивитися на всі компоненти — високорозвинене населення, яке прагне до вдосконалення технологій і хоче бути частиною глобального світу,— це величезний потенціал,— пояснює Ерсой.— Інвестору це дуже цікаво.

Але це в майбутньому. А поки перспективи не дуже радісні. Дохід на одного абонента в Україні $1,5 — один з найнижчих у світі. При цьому, щоб бути конкурентними, оператори повинні інвестувати в розвиток 3G. Окупність вкладень навіть у довгостроковій перспективі викликає велике запитання. Єдиний вихід — зростання української економіки.

За прогнозом Ерсоя, країна може подолати кризу вже через 2-5 років. “При цьому важливо, щоб Україна не зациклилася на своїх внутрішніх процесах, щоб у неї була мета, і вона прагнула до неї,— каже Ерсой.— І цією метою повинен бути Європейський союз і його стандарти".

На думку топ-менеджера, рух до цієї мети допоможе Україні вирватися з економічного колапсу, в якому вона перебуває.

А поки lifecell будує мережу нового покоління і збирається змінити підхід до обслуговування клієнтів. "Ми хочемо поставити абонента в центр усіх процесів в нашій компанії",— пояснює Ерсой.

Причому він не довіряє опитуванням клієнтів, які кажуть, що їх все влаштовує і нічого не треба змінювати. “Абоненти завжди дуже високо оцінюють клієнтський досвід — як всередині нашої компанії, так і в конкурентів,— пояснює топ-менеджер.— Але коли я дивлюся на реальне обслуговування, то розумію, що задоволеним такими послугами бути неможливо і змінювати насправді потрібно багато що".

 

На прощання запитую про враження від Києва.

— Тут жити набагато приємніше, ніж у Стамбулі,— несподівано каже керівник lifecell.— Менше пробок, дуже культурно їздять водії.

— Ми вважаємо навпаки: що їздять жахливо.

— Щоб переконатися, що це не так, вам потрібно приїхати в Стамбул. І тоді зрозумієте, як вам пощастило. Коли я приїжджаю в Туреччину і бачу цей божевільний трафік, одразу ж починаю сумувати за Києвом.

Всі матеріали номеру

© 2014-2020, ТОВ «ВИДАВНИЧИЙ ДІМ «МЕДІА-ДК». Всі права захищені. E-mail редакції: news@nv.ua, відділу реклами: sales@nv.ua
Використання матеріалів сайту можливе за умови дотримання Правил користування сайтомі правил використання матеріалів сайту.

Усі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна".


Матеріали, відмічені позначками , , , публікуються на правах реклами.