Тиждень. Питання

А ви б придбали автомобіль на литовських номерах?

НВ з'ясував у співвітчизників

НВ з'ясував у співвітчизників, як вони ставляться до зростаючої кількості автомобілів з іноземною реєстрацією і чи готові самі купувати їх

  

   

Я б не купив машину на литовських номерах. Це вже стає вульгарним. А сам підхід не вірний. Тому що якщо система не досконала, то її треба виправляти, а не намагатися знайти шпарину.

В Україні є проблема. Машини дорогі через протекціоністські заходи. І треба вирішувати питання в комплексі, а не завозити машини на литовських номерах.

Сергій Фурса,
спеціаліст відділу продажів боргових цінних паперів Dragon Capital

    

Я купив автомобіль з іноземною реєстрацією, щоб отримати б/в автомобіль в прийнятному стані, через пробіг нормальними дорогами. Але розмитнив його впродовж року.

Сама ж ситуація абсурдна. Держава винна, що досі не запровадила нормальні правила, але і власники таких машин втратили берега зі своїми вимогами.

Тому вважаю, що автомобілі, ввезені до початку дії закону, який вирішує проблему, повинні розмитнюватися за нинішніми правилами. Тому що закон вищий за бажання халяви

Віталій Гайдукевич,
телеведучий, журналіст П'ятого каналу

   

Собі б таку машину не взяв через невиправданий ризик. Схоже, це чергова схема того, як об'їхати існуючі єдині для всіх правила (хороші чи погані, не важливо) і пропетляти зі сплатою податків у бюджет. У нашій країні — це добра традиція і вид спорту, а для когось заробіток.

Олександр Соколовський,
президент об'єднання роботодавців Укрлегпром

  

Я б хотів, щоб це абсолютно лобістське законодавство, що стосується автомобілів, просто скасували як старорежимне, коли автомобіль вважався розкішшю.

Абсурд! Можна купити собі саундсистему класу Hi-Еnd за ціною непоганого джипа або бирюльку з діамантом за ціною трохи втомленого седана, і у вас і чверті проблем з цим не виникне.

Вважаю, що українець має право на покупку автомобіля де завгодно, якщо автомобіль відповідає вимогам безпеки і технічно відповідає нашим критеріям.

Влад Фісун,
діджей, ведучий радіо Аристократи

  

Думаю, такі автомобілі зараз купують безвідповідальні люди.

Ще кілька років тому, коли на дорозі помічав автомобіль з іноземними номерами, на тлі наших правил і манери їзди такі автомобілі викликали деяке почуття безпеки і навіть поваги. А я собі казав: "О, от європеєць їде!"

Але тепер у мене абсолютно протилежні думки. Зараз, коли бачиш автомобіль на литовських чи польських номерах, сприймаєш це як ознаку небезпеки. Такі автомобілі дуже популярні серед молодих і неосвічених хлопців, які поводяться на дорогах неграмотно і показово нетактовно.

Тарас Прохасько,
письменник

  

Я б собі не купив автомобіль навіть на українських номерах, тому що ніколи не водив і водити не збираюся.

Але взагалі‑то думаю, що ця схема з литовськими номерами — наслідок того, що у нас невиправдано високі мита. Були б нормальні ціни, щоб не було потрібно на в'їзді платити неймовірні суми українській митниці,— не їздили б і на литовських номерах. І це абсолютно нормальне людське бажання заощадити.

Олександр Ройтбурд,
художник

  

Якщо б я жив у Литві чи Польщі, то, звичайно, купив би. А в Україні я такий автомобіль собі не купував би. У мене навіть думки такої ніколи не виникало.

Що стосується манери їзди водіїв автомобілів з литовськими або польськими номерами: буквально вчора їхав з Києва до Кам'янця-Подільського і помітив, що водії цих автомобілів абсолютно нормально кермують, як і всі інші.

Ну, а в цілому, я б сказав, що це хитрожопі українці, які намагаються всіх обдурити. Але що поробиш, це у нас в крові, ми це вміємо і любимо і можемо.

Андрій Бондар,
письменник, перекладач

  

Для литовсько-польських номерів я не цільова аудиторія, всі мої авто з автосалонів, я не прихильник секонд-хенду.

Ситуація, як на мене, може вирішитися тільки шляхом узаконення автомобіля через оплату дрібних зборів і одночасної реформи законодавства в цій сфері. Ввозити автомобілі необхідно дозволити, але тільки за умови оплати мита, можливо, зменшеного порівняно з діючими. Але без винятків.

Максим Лазебник,
виконавчий директор Всеукраїнської рекламної коаліції

   

Ні, я б не купував такі автомобілі. Я купую машини виключно в Україні, нормально їх реєструю і не морочу сильно голову.

Насправді в Європі багато хто вважає, що українці на сьогоднішній день — одні з основних споживачів крадених європейських машин. І про це можна прочитати на будь-якому європейському форумі або в європейській газеті. І мене, як громадянина України, природно, не радує, що у нас такий імідж на Заході.

Тому вітати це і радіти ні в якому разі не можна. І пояснювати це тим, що у нас немає грошей, ми такі бідні і тому так робимо,— це теж неможливо.

Алекс Ліссітса,
президент асоціації Український клуб аграрного бізнесу

  

Хотілося б побачити чіткий покроковий план держави щодо зниження вартості розмитнення.

Ми ж ідемо в Європу, хочемо стати і бути, як Польща. Тоді чому це не стосується вторинного європейського авторинку? Принцип "грабуй награбоване" набрид.

Олександр Сидоренко (Фоззі),
музикант, соліст гурту ТНМК

  

По-перше, це наслідок необґрунтовано високих тарифів на розмитнення автомобілів. Задумувалися вони як міра для захисту вітчизняного автопрому, але він так і не з'явився, а мита роблять якісні автомобілі недоступними для більшості бажаючих.

По-друге, шпарина, що з'явилася створює масу ризиків як для власників машин на литовських номерах, так і для інших учасників дорожнього руху. Машини старі, безпека їхньої експлуатації під питанням. Водії таких машин де-юре — не власники, всі їздять за дорученнями, відповідно, наслідки ДТП для всіх сторін непередбачувані.

Компромісом могло б стати скасування імпортних мит, але лише для автомобілів, вік яких не перевищує 10 років, що обмежить появу в Україні технічно застарілих, небезпечних для людей і екології машин.

Анатолій Амелін,
засновник аналітичного центру Amelin Strategy

© 2014-2020, ТОВ «ВИДАВНИЧИЙ ДІМ «МЕДІА-ДК». Всі права захищені. E-mail редакції: news@nv.ua, відділу реклами: sales@nv.ua
Використання матеріалів сайту можливе за умови дотримання Правил користування сайтомі правил використання матеріалів сайту.

Усі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна".


Матеріали, відмічені позначками , , , публікуються на правах реклами.