Світ. Гігант доставки

Американський листоноша

110 років якісного сервісу і бум інтернет-торгівлі останніх років перетворили американську UPS на найбільшу транспортну компанію світу

110 років якісного сервісу і бум інтернет-торгівлі останніх років перетворили американську UPS зі служби піших посильних на найбільшу транспортну компанію світу

 

Анна Павленко

 

 

Під час ранкової інспекції холодильника шеф-кухар ресторану La Galerie в німецькому Кельні виявив, що у нього закінчилися північноамериканські лобстери — коронна страва закладу. І тут же зателефонував в Луїсвілл на півночі американського штату Кентукі, щоб замовити термінову трансатлантичну доставку двох морських ракоподібних.

За добу його замовлення подолало відстань у 7 тис. км і вже наступного дня потрапило в тарілки відвідувачів закладу. Такою оперативністю німецький ресторатор зобов'язаний сучасним технологіям, які має у своєму арсеналі найбільша транспортна компанія світу — американська United Parcel Service (UPS).

У передмісті Луїсвілля UPS побудувала свій головний логістичний центр з аеропортом площею в 90 футбольних стадіонів. Тут на сортування 1,5 млн посилок витрачається 4,5 години. Все завдяки автоматизованій системі, яка дозволяє обмежити участь людини. Співробітники компанії лише двічі торкаються посилок — коли наклеюють на них штрих-код, викладаючи на конвеєр і коли перевантажують розсортовані згортки зі стрічки в контейнер для авіаперевезення.

UPS отримала перевагу першопрохідника, бо раніше від своїх конкурентів досягла величезного масштабу
Джефф Розенцвейг,
професор глобального бізнесу в Університеті Еморі, США

Врешті UPS щодня доставляє близько 19 млн посилок у понад 200 країн та забезпечує роботою 435 тис. осіб по всьому світу. А стабільно високий фінансовий результат дозволяє їй другий рік поспіль залишатися найбільшою транспортною компанією в щорічному рейтингу найбільших публічних компаній Global 2000 від авторитетного журналу Forbes.

Свіжу версію рейтингу в кінці травня опублікувало американське видання Forbes. Загалом серед 25 найбільших транспортних компаній світу своє місце посіли 10 авіаліній, 9 залізничних компаній та 3 кур'єрські служби.

При цьому аналітики констатують: галузь, яку інвестори тривалий час обходили стороною, знову знайшла привабливість. З 2005‑го по 2015 рік рентабельність інвестованого капіталу для сектору транспорту і логістики була нижчою, ніж у більшості інших секторів, відзначають аналітики міжнародної консалтингової компанії McKinsey&Company. Проте вже в 2016‑му сюди потекли гроші іменитих інвесторів. Найбільший з них — американський мільярдер Воррен Баффетт — вклав більше $10 млрд у чотири авіакомпанії США.

Водночас для UPS минулий рік став рекордним за обсягом виручки: продажі компанії перевищили $60 млрд.

"UPS отримала перевагу першопрохідника, бо раніше від своїх конкурентів досягла величезного масштабу",— розкриває секрет успіху американської компанії доктор Джеф Розенцвейг, професор глобального бізнесу в Школі бізнесу Гойзуета при Університеті Еморі в Атланті, який спеціалізується на міжнародній торгівлі і фінансах, і ось уже кілька десятиліть спостерігає за UPS.

Статус першопрохідника допоміг UPS запустити замкнуте коло успіху, коли великі розміри дозволяють ефективніше доставляти вантажі у безліч локацій. Така ефективність дає можливість знижувати ціни на свої послуги і розширювати частку ринку, що своєю чергою забезпечує подальше укрупнення, пояснює експерт.

раст2
КЕРМАНИЧ: Крівника UPS Девіда Ебні називають втіленням "американської мрії": роботу в компанії він почав 43 роки тому з позиції вантажника
Ввічливі посильні

Cьогодні в UPS величезний парк машин для доставки: сто з гаком одиниць автомобільного транспорту та 650 власних і орендованих літаків. Однак 110 років тому, коли двоє юних підприємців-кур'єрів з Сіетла на північному заході США вирішили організувати власний бізнес, їм доводилося розраховувати лише на власні ноги та кілька велосипедів.

У 1907 році 19‑річний Джим Кейсі, син ірландських емігрантів, на той момент вже встигнувши попрацювати в кількох кур'єрських службах, позичив $100 і разом зі своїм товаришем Клодом Райаном відкрив фірму American Messenger Company. Головний і єдиний офіс свого підприємства товариші організували в підвалі, посилки розносили переважно пішки, а для далеких відстаней користувалися велосипедом.

На послуги доставки в той час був чималий попит, адже всього за сім років населення міста зросло з 80 тис. до 200 тис. Збільшилися і відстані, які доводилося долати для обміну повідомленнями та передачами. Цим і скористалися молоді підприємці. Вони розклеювали по місту рекламні листівки, в яких обіцяли мешканцям міста "кращий сервіс за найнижчою ціною".

Кейсі і Райан працювали цілодобово без вихідних — спали просто в офісі фірми, щоб не пропустити жодного замовлення, і були вкрай ввічливими у спілкуванні з клієнтами.

В результаті сервіс доставки заслужив хорошу репутацію серед мешканців міста, і до 1912 року в цій компанії вже працювали 100 співробітників, а офіс перемістився в більш зручну локацію в центрі Сіетла.

Наступного року партнери придбали перший службовий автомобіль, потім — кілька мотоциклів і переорієнтувалися на доставку вантажів до роздрібних магазинів. А до 1919 року їхній бізнес вийшов за межі Сіетла, і очолена Кейсі компанія отримала свою нинішню назву — United Parcel Service.

З появою автопарку бізнесмени задумалися про фірмовий колір для своїх машин. Кейсі запропонував помітний жовтий, а його партнер заперечував: на його думку, щоб автомобілі завжди мали чистий вигляд, їх краще фарбувати в коричневий. Так з'явився логотип компанії — жовтий на коричневому тлі, цей самий колір отримали автомобілі UPS, а слово brown (коричневий) стало її другим неформальним ім'ям.

У 50‑ті роки компанія почала претендувати на право доставки вантажів як для приватних осіб, так і для компаній по всій Америці. Це зробило її безпосереднім конкурентом державної поштової служби, з якою впродовж наступних 30 років у UPS тривали гострі юридичні баталії. Однак вона перемогла, а з 1975 року ще й почала світову експансію. Спочатку філія компанії з'явилася в Канаді, потім — у Німеччині та інших країнах Європи.

У листопаді 1999‑го компанія вийшла на IPO, виставивши на продаж 10% своїх акцій. Розміщення перевищило $5 млрд, що на той момент стало рекордним для американської біржі. А через 15 років UPS вдалося зайняти лідерську позицію на ринку, обійшовши компанію DHL, яка багато років залишалася її головним конкурентом.

раст3
ДОБРЕ ЗАБУТЕ СТАРЕ: Через сто років модернізації UPS повернулася до велосипедних доставокх: у кількох американських містах листоноші осідлали триколісні електробайки
Японський менеджмент для американців

Виростити з маленької служби доставки лідера глобальної транспортної галузі сіетльським підприємцям допомогли пунктуальність, чесність та повага до клієнтів, вважають нинішні співробітники UPS та галузеві аналітики.

"UPS побудувала внутрішню систему, яка стимулює операційну досконалість і постійні поліпшення",— говорить Едвард Хесс, професор бізнес-адміністрування в Дарденській школі бізнесу при Університеті штату Вірджинія, США.

До того ж тут вміють застосовувати аналітику для ефективнішого використання ресурсів і підтримують сильну корпоративну культуру, доповнює його Розенцвейг.

Експерт наголошує, що чимало співробітників присвячують роботі в цій компанії все своє життя.

Ілюстрацією кадрових традицій організації слугує її нинішній голова — Девід Ебні, якого Розенцвейг називає "прикладом американської мрії". Ебні народився в небагатій сім'ї страхового агента і домогосподарки в невеликому провінційному містечку Грінвуд на південному сході США. А в UPS він потрапив в 1974 році, коли був 19‑річним студентом державного Університету Делта в Клівленді: йому знадобилися гроші, щоб платити за навчання і водити на побачення кохану дівчину Шеррі.

Ця компанія була піонером у використанні нових технологій для підвищення продуктивності
Джефф Розенцвейг,
професор глобального бізнесу в Університеті Еморі, США

Вночі Ебні завантажував у вантажівки посилки, а вдень відсипався в перервах між заняттями з підприємництва. Зусилля закоханого студента були немарними — Шеррі вийшла за нього заміж, і цей шлюб триває донині.

Після закінчення навчання, коли багато однокурсників Ебні влаштувалися на престижні посади, той вирішив залишитися на своєму робочому місці. Як пізніше зізнався він сам, тоді його захоплювала здатність компанії завдяки налагодженій командній роботі вчасно доставляти посилки по всій країні та за її межі.

Невдовзі молодого випускника підвищили до позиції водія, а потім — супервайзера. Протягом 40 років він поступово піднімався кар'єрними сходами і в 2014 році отримав посаду керівника компанії. Тепер він ділиться своїм досвідом з підлеглими та майбутніми керівниками.

Розенцвейг викладає в тому ж місті, де розташовується штаб-квартира UPS, і часто запрошує Ебні прочитати лекцію для своїх студентів програми MBA. "Як і всі голови UPS, яких я зустрічав за 30 років своєї професорської діяльності, Девід скромний",— посміхається Розенцвейг.

За його спостереженнями, всі управлінці UPS схожі на японських керівників: вони ростуть разом з компанією і набувают досвіду в одній індустрії замість того, щоб міняти місця роботи та сфери діяльності для отримання особистої, матеріальної вигоди, як це частотраляється в західному світі.

До того ж в UPS добре побудована система внутрішнього навчання та кар'єрного росту. "Це орієнтована на співробітників компанія",— стверджує Хесс. Просування по службі є частиною її офіційної політики. Крім того, у багатьох співробітників є можливість стати акціонерами компанії.

раст1
СИЛА КОВЗАННЯ: Контейнер з посилками UPS важить до 900 кг, але по вкритій роликами платформі його пересувають лише кілька людей
Назад у майбутнє

З активізацією інтернет-торгівлі для сервісів доставки відкрилося нове вікно можливостей, їхня географія розширилася, а швидкість роботи зросла. Останнім часом швидка доставка все більш затребувана як з боку компаній, так і серед приватних осіб. У підсумку транспортні компанії збільшують частку авіаперевезень і постійно шукають новації, які дозволили б їм прискорити робочі процеси.

В авангарді нових тенденцій рухається й UPS. "Ця компанія була піонером у використанні нових технологій для підвищення продуктивності",— зазначає Розенцвейг.

Ще один тренд транспортної індустрії — інвайронменталізм, заснований на ідеях скорочення шкідливих викидів і звернення до поновлюваних джерел енергії. Сьогодні понад 7 % всього автопарку UPS представлені автомобілями, які працюють на альтернативному паливі. А в 2008 році компанія по суті повернулася до своїх витоків, коли найняла для доставки в декількох містах США та Канади, в тому числі Вашингтоні та Ванкувері, велосипедистів.

"UPS робить значні інвестиції, щоб стати глобальним лідером у використанні альтернативних видів палива і підвищити свою екологічну стійкість",— окреслює нові цілі компанії Розенцвейг.
© 2014-2020, ТОВ «ВИДАВНИЧИЙ ДІМ «МЕДІА-ДК». Всі права захищені. E-mail редакції: news@nv.ua, відділу реклами: sales@nv.ua
Використання матеріалів сайту можливе за умови дотримання Правил користування сайтомі правил використання матеріалів сайту.

Усі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна".


Матеріали, відмічені позначками , , , публікуються на правах реклами.