Країна. Експоцентр змін

Парк бізнесу і відпочинку

Через 40 років столична ВДНГ стане місцем, куди людина вперше заходить дитиною, а виходить звідти дорослою

Столична ВДНГ стане місцем, куди зможуть ходити як діти  в школу та ігрові зони, так і дорослі  щоб створити власний успішний бізнес. Все це буде, але не відразу, а через 40 років

Галина Корба

М арина Матросова, арт-директор столичного комплексу ВДНГ, впевнено роз'їжджає на міні-байку вражаючою територєю колишньої "совкової" Виставки досягнень народного господарства. На її шляху зустрічаються монументальні будівлі з колонами біля центрального входу, застарілі господарські корпуси в глибині території і густий парк, який більше нагадує ліс. Але Матросова, показуючи на все це, говорить про інше: як в найближчі десятиліття зміниться Київський експоцентр, п'ятий за величиною об'єкт такого типу в світі, за площею дорівнює половині міста-курорту Трускавець.

Арт-директор раз по раз пригальмовує в певних точках і розповідає: тут буде школа, освітні центри. А тут  Музей науки, сучасні виставкові павільйони, конференц-зал на 5 тис. чоловік. Чергова зупинка  і продовження розповіді: це, мовляв, місце під поля для міні-футболу та штучне озеро з релакс-зоною в лісовій гущавині.

Вона встигає описати далеко не все з того, що нове керівництво державного підприємства ВДНГ  а не зважаючи на прогресивний менеджмент і сміливі плани, комплекс залишається у власності держави,  планує розмістити в існуючих або заново збудованих приміщеннях.

Всі плани вичерпно описані в концепції розвитку комплексу на наступні чотири десятки років, яку топ-менеджмент ВДНГ розробляв із залученням професіоналів протягом останнього року.

Новації кардинально змінять колишню виставку, яка останні пару років і так переживає небачену в своїй історії реновацію. "Ми не можемо змінити всі цінності в країні. Але можемо стати моделлю для змін,  говорить Євген Мушкін, гендиректор ВДНГ.  Це найкращий внесок у майбутнє. Саме тому ми наважуємося говорити про плани на 40 років вперед".

Причому державі вся ця "модель для змін" не коштуватиме ні копійки  заплатять приватні інвестори і бізнес-партнери. За планами Мушкіна і його команди, в найближчі десятиліття ВДНГ має залучити від $350 млн до $500 млн. Цього вистачить, щоб перетворити колишню виставку в "місто в місті": місце, де сусідитимуть зони освіти і інновацій, бізнесу та виставок, спорту і відпочинку, мистецтва і розваг.

Швидкий старт

Впродовж 24 років ВДНГ була прикладом неефективного держуправління в гірших радянських традиціях. На території у 286 га панувало запустіння, зі 180 будинків більшість використовувалися неефективно або зовсім простоювали. Тут не було ні опалення, ні навіть громадських туалетів.

Зміни почалися влітку 2015 го, коли "убите" держпідприємство очолила команда шоумена і бізнесмена Максима Бахматова. Нові менеджери своїми несподіваними проектами буквально вдихнули життя у вмираючого радянського монстра. І той рік ВДНГ вперше закінчила з прибутком - 965 тис. грн. А в 2016-му ця сума зросла в два з половиною рази — до 2,5 млн грн.

Навесні 2017 го естафету реформ у Бахматова підхопив новий менеджмент  команда Мушкіна.

У підсумку за два роки з місця для дозвільних прогулянок на свіжому повітрі ВДНГ стала центром ідей, активного відпочинку та яскравих культурних подій. Тут відкрився басейн, центр робототехніки, літній кінотеатр, контактний зоопарк, парк гойдалок і KyivSmartCityHub — місце для проведення лекцій, тематичних зустрічей, розробки інноваційних міських проектів. Комплекс відмовився від газу і перейшов на біопаливо.

Тепер цілий рік в колишньому експоцентрі, який раніше в період з жовтня по квітень практично вимирав, проводять різні масові заходи. Найбільш гучними стали культурно-розважальні дійства, підготовлені в партнерстві з компанією StarLight Entertainment (SLE), що входить до медіагрупи StarLightMedia бізнесмена Віктора Пінчука. Мушкін раніше якраз і керував SLE.

Завдяки цій компанії на ВДНГ з'явився проект Зимова країна з гірками, катками, собачими упряжками і навіть резиденцією Діда Мороза, а також шоу Вартові мрій і Дім таємнічіх пригод, для яких обладнали цілий концерт-хол на базі трьох павільйонів.

З ВДНГ тепер асоціюється також наймасштабніший музичний фестиваль України — Atlas Weekend, який тут проводять другий рік поспіль. І якщо в 2016-му захід зібрав 150 тис. слухачів, то в цьому — вже приблизно 350 тис.

В цілому за минулий рік комплекс відвідали понад 1 млн осіб. А в нинішньому, за прогнозами топ-менеджменту, буде вже 1,5 млн відвідувачів.

Але все це — ще квіточки в порівнянні з потенційними можливостями комплексу. Над їхньою реалізацією зараз і чаклує команда Мушкіна.

Вперед з піснями

Інтер'єр адміністративної будівлі, де розміщується нинішнє керівництво ВДНГ, більше нагадує офіс IT-компанії, ніж типову держустанову: все тут зроблено в модному стилі лофт.

На столі самого Мушкіна — творчий безлад: багато карт і планів того, на що комплекс перетвориться в найближчому майбутньому.

Всю територію розділять на вісім функціональних зон. Біля входу відвідувачів зустріне облагороджена паркова територія. У центральних павільйонах розміститься арт-кластер зі сферичним кінотеатром, концерт-холом і громадськими просторами.

На півночі Мушкін і Ко планують сконцентрувати освітній сектор: школу з новими стандартами освіти, філію якогось провідного світового університету та навчальні центри. Переговори з потенційними партнерами, які зможуть реалізувати тут інноваційні освітні моделі, вже йдуть. Школу, зокрема, запустять у 2018 році: вона буде приватною, але, як запевняє керівництво ВДНГ, середньої цінової категорії.

Гордість авторів концепції — Музей науки: його до 2021 року розмістять в одному з центральних павільйонів. Подібний йому музей NEMO в Амстердамі, де за допомогою експонатів показано, як влаштовано світ, користується величезною популярністю.

Нинішню територію лісу збережуть, додадуть лише освітлення, доріжки, елементи ландшафтного дизайну.

Побільше амбіцій

У спішних прикладів подібних мультифункціональних комплексів, яким має стати ВДНГ, в світі достатньо. Зокрема, Міленіум-парк в центрі Чикаго: всього 10 га, а там розмістилися театр, фонтани, велоклуб і бізнес-центри. Річна відвідуваність — близько 25 млн чоловік.

Такий потік відвідувачів на українській ВДНГ навряд чи можливий. Але потенціал приросту до нинішніх 1,5 млн на рік є, і значний: будівництво одного тільки нового виставкового центру дозволить подвоїти число відвідувачів.

За підрахунками нинішнього топ-менеджменту, фінансувати масштабні плани за рахунок приватних інвестицій цілком реально. І вкладення, які заходитимуть в комплекс, дозволять щорічно будувати від 3 тис. до 12 тис. кв. м. площ або облагороджувати від 7,5 га до 30 га території. "Тобто грошей від інвесторів досить, щоб кожен рік методично, планомірно приводити цю територію до ладу", — резюмує Мушкін.

Концепцію розвитку ВДНГ на 40 років цілком можна реалізувати, визнає Костянтин Колесников, координатор Київської стратегічної спільноти, член Національної спілки архітекторів України. Правда, з огляду на потенціал комплексу, розмаху йому, мовляв, не вистачає. "Поки ця концепція не стільки про майбутнє, скільки про те, як зробити ВДНГ успішним бізнес-проектом. В цьому немає нічого поганого, це теж жанр, — каже Колесников. — Але за змістом це мають бути амбіції рівня Кремнієвої долини".

1

МІСТО В МІСТІ: Марина Матросова, арт-директор ВДНГ, каже: вони планують створити тут замкнуту еко-систему

2

ПОГЛЯД У МАЙБУТНЄ: Через десяток років лише окремі історичні павільйони нагадуватимуть про минуле ВДНГ (на фото - проект)

фотозаг

ТУТ БУДЕ САД: Євген Мушкін, гендиректор ВДНГ, має намір поступово перетворити колишню радянську виставку на місце, де буде все і відразу — від бізнес-парку і шкіл до спортивних майданчиків

За його зеленою стіною сховається спортивна зона. Тут уже зараз працює школа верхової їзди, а в майбутньому з'являться спортивні майданчики, поля для регбі і міні-футболу.

На тій частині території ВДНГ, що розташована впритул до проспекту Глушкова, нині гримить і блискає вогнями сектор розваг. Тут і далі будуть проводити масштабні акції і фестивалі на кшталт Atlas Weekend. А до 2026-го збудують сучасний конференц-центр з готелем на 5 тис. відвідувачів. Ще через десять років у цій зоні з'явиться ще і багатофункціональна арена на 20 тис. чоловік.

На території комплексу зведуть і діловий кластер з бізнес-кампусом — він стане основою ділової зони. А поруч побудують новий виставковий центр.

"По суті, ми робимо замкнутий цикл, — Матросова підводить загальний підсумок всієї масштабної ідеї перетворення ВДНГ.— Маленька дитина приходить в освітній кластер, розвивається як особистість за допомогою спорту, мистецтва, яскравих подій. А потім дорослою потрапляє в бізнес-кластер, щоб створювати щось самій".

інфографіка

Всі матеріали номеру

© 2014-2020, ТОВ «ВИДАВНИЧИЙ ДІМ «МЕДІА-ДК». Всі права захищені. E-mail редакції: news@nv.ua, відділу реклами: sales@nv.ua
Використання матеріалів сайту можливе за умови дотримання Правил користування сайтомі правил використання матеріалів сайту.

Усі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна".


Матеріали, відмічені позначками , , , публікуються на правах реклами.